Wanneer begint de kinderdisco?? - Reisverslag uit Capannole, Italië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Wanneer begint de kinderdisco?? - Reisverslag uit Capannole, Italië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Wanneer begint de kinderdisco??

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

17 Juli 2010 | Italië, Capannole

Hallo, hier ben ik weer!

Booohh wat ’n leven! :D Lig hier rustig (het is namelijk meer dan 40 graden) in de zon op het bedje naast de caravan te luisteren naar al het geweld dat langsgaat (kleine jongetjes op fietsjes door de kiezel en later het gejengel dat er kiezelsteentjes in hun knieën zitten) en naar ’n lekker muziekje :).

De modeshow was echt super vet!! Best veel ouders (moeders en zelfs VADERS !) hielpen mee – thank god – en iedereen was erg enthousiast (altijd fijn om te horen: wat ’n supergoed idee van jullie! Hoe komen jullie hierbij? …). Was ook heel gezellig. ’s Middags een luchtbeddenrace gehad in het zwembad en daarna nog wat gezwommen met de kleintjes. En toen was het eindelijk ’s avonds. Om 8 uur begon de modeshow en er waren best veel mensen die kwamen kijken, hadden ook ’n stuk of 20 deelnemers. Gerrit en Wilma (ouders van Rubin en Femke) hadden samen met Giel (’t neefje) een ‘prachtige’ jurk voor mij gemaakt. ’n Mooie ’70-jurk zei Merel, nou ik wou dat ie uit de 70’s was……… verder zag iedereen er erg leuk uit (zaten serieus echt mooie dingen bij :)) en heeft de winnares een armbandje gekregen van het merk van Roberto: Chapo (hoe toepasselijk). Erg leuk! Daarna wou Rubin nog graag een feestje geven. Heeft ie geluk dat ie zo lief is en z’n ouders geen nee kunnen zeggen want na het feest werd er cola, sinas, snoepjes, een kauwgomballenautomaat en twee soorten chips op tafel gezet, waar niemand geloof ik echt moeite mee had… Daarna hebben we nog met z’n allen de limbo gedanst –blijkbaar erg leuk- en rond half 10 was het feest voorbij. Nog even wat opgeruimd en toen weer lekker Sex and the City gekeken! :D

Donderdagmorgen weer vroeg begonnen met ochtendgymnastiek op het geweldige nummer van Samson en Gert en dank aan de uitvinder van de Magarena! Daarna weer wat geknutseld en fanmail gehad. ’s Middags weer waterspellen, erg heftig! Dat ik nog leef is een wonder! Had drie kinderen in m’n rug, twee hingen voor me en hadden hun armen om m’n nek, drie aan m’n armen en alsof er nog veel ruimte over was hingen er ook nog twee als ’n blok aan m’n been…. :|

’s avonds was er douanespel waar iedereen zich voor moest inschrijven. Er konden 30 kinderen mee doen en uiteindelijk liepen we met ’n stuk of 50 man over de camping!!! Ook al zeurde iedereen dat de ander vals speelde (ehh mevrouw, zij spelen vals! Staff, ze spelen vals! Juf, dat jongetje met dat blauwe T-shirt en die beugel speelt vals!, …. ) vond iedereen het blijkbaar toch geweldig want gisteren vroegen ze al of ze zich konden inschrijven voor volgende week.
(de bedoeling is dat er –in dit geval- zilverklompjes (aluminiumfolie propjes) van de ene kant van de camping naar de andere kant worden gebracht. De groep douaniers moet de smokkelaars aftikken en de zilverklompjes afpakken. Oi oi oi, spannend!)

Vrijdagmorgen even naar de Pharmacia geweest, met Serverio en Merel (niks ernstigs hoor ;)) en daarna nog contract getekend in een of ander afgebladerd bouwvallig gemeentehuis (?), vandaar dat Merel mee moest.
Terug op de camping gingen we placemats knutselen (iedereen tekent gewoon iets leuks en Merel plastificeerde dat met alle plezier…). ’s Middags hebben we weer waterspellen gedaan: schipper mag ik overvaren (in het zwembad), met waterballonnen lummelen en daarna gewoon overgooien en 26 wasknijpers opduiken (waarvan er uiteindelijk maar 24 zijn opgedoken…). En ’s avonds, het moment waarop iedereen had gewacht………. Het moment waar Merel en ik het meest tegen op keken……….. Het moment dat we in 5 minuten hebben voor bereid………. MINIDISCO!!! Omdat ’s morgens pas goed tot ons doordrong dat we ’s avonds toch echt moesten gaan dansen met die kinderen zijn we toen maar es opnieuw begonnen met het uitzoeken van nummers (de oude nummers waren we na 3x horen al beu). Laurie zou ons na het knutselen komen helpen met dansjes maar het enige wat ze wist was K3 met oyalele (nadat ze die in onze lijst had zien staan) en het dansje ging ook niet echt soepel… We hebben het dus allemaal zelf gedaan en het resultaat was (in verhouding met het aantal minuten oefening) niet slecht :). De kabouterdans, weer de magarena, Vinzzent met dromendans, oyalele (ofcourse) en hooray hooray it’s a holi-holiday gingen verrassend goed en ook waren we weer dankbaar aan het feit dat iedereen de limbo zo geweldig vind! Toen we daarna met alle apparatuur richting de caravan liepen kwam ons iemand achter na om te vragen wanneer de kinderdisco begon…… Wat zijn ze toch leuk, die kleine blonde meisjes! Deze opmerking maar verwerkt onder het genot van ’n goed glas wijn in het camping’restaurant’ :). Daarna zaten we in onze caravan (binnen ivm de torren) rustig te genieten van wat brie op toast en ’n paar pringles totdat Merel een vlinder -die brutaal zonder kloppen binnen kwam vliegen- wou wegjagen en toen een spin in de douche ontdekte! Ons eerste plan de campagne was het beest met de sproeier te verdrinken en door het afvoerputje te laten spoelen, totdat we ons bedachten dat het afvoerputje hele kleine gaatjes had waar deze vieze dikke enge lelijke behaarde spin met vleugels ZEKER niet doorheen paste. Ons volgende plan van aanpak was Melvin halen (waarvan we toch al dachten dat ie jankend weg zou rennen zo gauw ie ’t beessie zou zien), totdat we langs het damestoilet kwamen waar een hele familie tanden stond te poetsen. INCLUSIEF (JONGE)MAN! Deze zeer charmante heer heeft ons verlost van DE SPIN! Onderweg naar buiten heeft ie er nog eentje meegenomen. Als betuiging van onze dank noemen we hem vrijdag even persoonlijk bij plaatsnaam (nummer 3 voor als we hem weer nodig hebben) in de minidisco. Waaaaw, als dat niet ff ’n eer is!!

Verder wisten we al dat Wesley Sneijder en Yolanthe hier in de buurt gingen trouwen maar donderdag hoorden we dat dat maar 7 km hier vandaan is !!!!!!!! Joehoeeehhh, dat wordt lekker apegape! Ook erg leuk trouwens om die kinderen allemaal te vertellen dat Kabouter Wesley mij gisteren nog gebeld heeft om te vragen of ik aub niet wou vergeten naar hun bruiloft te komen en of ik nog wist hoelaat ik in de kerk bij Castello Monastero moest zijn.

En zo gebeurde het dat ………
Merel en ik om half 10 op de fiets zaten richting Castel Monestero. Wij maar fietsen en fietsen en er kwam geen eind aan. 'n Aantal keer gevraagd of we al in de buurt waren maar iedereen begon te lachen als we dat vroegen... Naja, na 'n dik uur misschien wel anderhalfuur wisten we ook waarom. We hadden zo'n takke-end in de brandende zon gefietst!!! Niet normaal. Het is hier ook meer dan 40 graden vandaag, heel veel meer geloof ik. In de zon zal het wel rond de 50 zijn ofzo. De wegen hier in Toscana zijn redelijk heuvelachtig (niet echt om vrolijk van te worden dus). En dan kom je eindelijk aan bij Castel Monestero en dan staat daar een of andere gladde Italiaan: PRIVATO PRIVATO ! te schreeuwen. Wij proberen te doen alsof we Duits waren (ik met 'n oranje topje aan... Jahoor!) en te doen alsof we van niks wisten en of we 'n foto van het uitzicht mochten maken maar dit mocht allemaal niet. Wij -vol goeie moed- oh misschien kunnen we aan de andere kant nog naar binnen (dom idee maar toch). Wij naar onder lopen want de remmen van Merels fiets deden het niet maar in het naar onder lopen deed ook haar band het niet meer... :s Bandenpech! 't Kon ook niet mooier: Meneer Privato herkende ons niet en had geen lijst in handen dus geloofde niet dat wij uitgenodigd waren voor de bruiloft van Kabouter Wesley en Yolanthe, hitte, bevroren water en een platte band... Wij daar onder bij 'n Italiaans echtpaar die band oppompen maar die liep meteen weer leeg... Nou daar sta je dan, wij de camping gebeld heeft Anika gelukkig voor ons geregeld dat Agma ons kwam ophalen. Maar uiteindelijk is Merel dus naar de camping aan 't fietsen (nu) en zit ik hier lekker te internetten.

Ten slotte moet ik nog even de groetjes van Vogel doorgeven :) (Merel).
En jullie even jaloers maken met het feit dat we -Vogel en ik- bij de bruiloft van Wesley en Yolanthe zijn geweest (wel op 'n afstandje maar we zijn er geweest) en dat we hier mogen genieten van de warmste dag van de week – de dag waarop we moeten fietsen… - waarop het meeeer dan 40 graden is. Heeeel veel meer!
Foto's van Castel Monestero volgen (maar stelt niet heel veel voor).

Liefs,

Pieteke!

• 17 Juli 2010 - 15:32

Mama:

Hey Kryschja,

Had je al willen mailen waar het volgende verhaal bleef maar hier is het dan. Leuk hoor wat jullie allemaal meemaken, ben ook benieuwd naar de foto's.
    Keeley is vandaag vertrokken, nog niks gehoord, Ben en Lily zijn nog niet terug. Erg heftig lijkt me maar dat hoor je nog wel. Hoe gaat t met koken doen jullie dat zelf of zijn jullie op de scharreltoer?
    Veel plezier!!
    xx

• 17 Juli 2010 - 16:02

Papa:

Hoi Kryschja,
    Zo te lezen gaat alles naar wens. Alleen het bezoek aan het huwelijk van het echtpaar Sneijder-Cabau van Casbergen was 2 dagen te vroeg. Zij zijn nl. vandaag, zaterdag 17 juli getrouwd!
    Doe VOGEL de groetjes terug.

XXX

• 18 Juli 2010 - 13:57

Kryschja:

Papa, wij hebben Yolanthe in trouwjurk gezien, en dat was op de 17e! Alleen omdat Vogel en ik zo snel zijn hebben we meteen 'n verhaal kunnen losen (bij de receptie). Wij weten wel waar we het over hebben! :d

xxx

• 19 Juli 2010 - 20:06

Keeley Frissen:

hahaha zuper dat met die spin! echt top! zou mij ook gebeuren :D hahaha wel leuk dat je zoo kort bij de bruiloft was :P oeh mama belt

• 19 Juli 2010 - 20:46

Lily:

Hallo meid,
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Volgens mij zullen die Italianen je niet snel vergeten. Geniet er maar van en veel plezier!!
    p.s. het is wel rustig hier in de dorpjes zonder jullie twee.
    xxx

• 21 Juli 2010 - 11:39

Kabouter Plop:

Ik ben toch groter dan Kabouter Wesley

• 21 Juli 2010 - 23:13

Kim:

Heey sjat :D

Hoe bevalt t daar in Italië? srry dat ik niet eerder wat heb laten horen mr heb t de laatste 2 weken erg druk gehad :S mr ik ben in ieder geval over :D :D haha lig soms echt helemaal plat bij t lezen van je avonturen XD ben benieuwd wat mij te wachten staat volgende week met kvw hihi, oh ik moet je nog zoveel vertellen :P mr dat mail ik je wel even ofzo want om daar nou je waarbenjij mee te bevuilen haha (A) ben een beetje melig, ik zou zeggen geniet van t zonnetje en het lekkere eten en ik hoop snel weer wat te horen uit Italië ;)

Dikke Kus Kimmetje

• 22 Juli 2010 - 21:06

Maartje:

zeg truuske

wat las ik op hyves?
    moet je een week onder de brug slapen?;)

en gedraag je verder eh!
    xx
    Maartje

ps... Stimmung?

• 15 Augustus 2010 - 08:56

Lucie Femke Bert:

Hallo Kryschja,
    Zo te zien alles oke. Drukke dagen voor je of niet?. Alles oke in Bunde alleen het weer vandaag zondag 18 graden en veel regen. Veel groeten en tot ziens of horens.

• 27 Augustus 2010 - 15:25

Felice:

Je kunt in ieder geval zeggen dat je wel in de buurt van het huwelijk van het jaar bent geweest;) En dat kunnen veel mensen hier in Nederland toch niet:P Zou wel een klachtenbrief naar Yolanthe en Wesley sturen, dat je het niet niet vindt kunnen dat jullie zover hebben gereisd om naar hun bruiloft te komen en dan vergeten worden op de gastenlijst:O