Evviva Italia - Reisverslag uit Capannole, Italië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Evviva Italia - Reisverslag uit Capannole, Italië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Evviva Italia

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

13 Juli 2010 | Italië, Capannole

Met het water nog in mijn oren van het zwembadspel van vanmiddag zit ik hier voor de caravan met de laptop op m’n schoot nog ’n beetje in de zon en ’n glas Italiaans mobile-home-kraanwater :)
Gisteren na een vertraging van bijna 2uur van het vliegtuig en een treinreis van ongeveer 3 uur en 10 minuten toch eindelijk bij Roberto aangekomen die me in Montevarchi kwam ophalen. Heb me absoluut niet verveeld, na het afscheid nemen van papa, mama en Remco die me kwamen uitzwaaien in Eindhoven op het vliegveld en nadat ik door de douane was heb ik bijna meteen mijn eerste reisvrienden gemaakt. Rob en Lindey. Erg leuke mensen die ontzettend veel van Brad Pitt weg hadden maar dan met een beter karakter, mooier uiterlijk en meer spieren (dit moest ik zeggen!!). Brad (Rob) die heel galant mijn koffer droeg en niet de trolley van zijn vriendin en Lindey die bang is voor vogels :p. Heel gezellig want heb in Firenze pas afscheid van ze moeten nemen nadat ze mij heel lief voor mijn derde en laatste trein hadden afgezet. Toen ik in die trein zat heb ik weer een Italiaanse vrouw en een Canadees meisje leren kennen (later nog ’n Canadees meisje, vriendin van de eerste). Ook erg gezellig; waren Italiaans (en Frans) aan het ‘’spreken’’. Un vero piacere conoscerti (erg leuk je te leren kennen) e grazie per la bella serata (bedankt voor de leuke avond). En ‘ Sono qui per lavoro’ (ik ben hier om te werken). Heel leuk dus. Toen ik om ongeveer half 8 of iets later uit die trein stapte in Montevarchi en het perron afliep, kwam Roberto mij al tegemoet gerend, grijpt meteen naar m’n koffer en vraagt hoe het met me gaat. Heel charmant zijn ze, die Italianen! Nog even naar ’n mini-coop (supermarkt) en toen door naar de camping waar ik Merel zou verlossen van haar eenzaamheid. Dezelfde caravan als Ritchie en Joost vorig jaar hadden, waar ik even m’n koffer op bed heb gegooid en ’n korte broek, slippers en ’n animatie-shirt (gewoon met de naam van de camping voorop en STAFF op de achterkant) heb aangetrokken en toen door naar Hanni die eten voor me klaarhad :) Kwart voor 9 meteen aan het werk gegaan, Merel was al begonnen met de mega-stoelendans. Iedereen neemt z’n eigen stoel mee – dat was althans de bedoeling maar denk dat de ouders van tevoren al wisten dat er zeker een aantal stoelen zouden sneuvelen dus ja inderdaad, laat het dan maar die van de camping zijn!! – en dan gewoon oud-hollandse stoelendans. Daarna koffer uitgepakt en wat bijgekletst met Merel en Gossip Girl gekeken. Mooie eerste dag dus :)

Vanmorgen om 10 uur begonnen met het knutselen van gerechten: Iedereen tekent/plakt/verft/wascood gewoon wat hij/zij het lekkerste vind om te eten. Iets dat letterlijk en figuurlijk in de smaak viel! Ook meteen fanmail gehad: al 2 tekeningen speciaal voor ons gemaakt!
Rond half 12 zijn we met Serverio, de baas, naar de bank ofzoiets gegaan. Hier hebben we ons fiscaal nummer gekregen :D en daarna nog even door naar de Liddl. Flink ingekocht voor niet al te veel geld (budgetshoppen of hoe noemen ze dat) zodat we er weer een week tegenaan kunnen. Ook wel chill trouwens dat het kraanwater hier tegenwoordig gewoon te drinken is!

Vanavond staat het theaterspel op het programma. Alle ‘poete’ worden in twee groepen gesplitst en iedere groep krijgt de opdracht iets uit te beelden. Bijvoorbeeld een dansende duizendpoot. Wordt wel lachen dus :)

Morgen hebben we trouwens ook ’n supergaaf programma: ’s Morgens weer lekker knutselen hopelijk met veeeeel mama’s want we gaan kleding maken!! Whoeee, hoe vet is dat! En dan ’s avonds gaan alle dames en heren een modeshow lopen…...! Foto’s volgen ;)

Het weer is hier trouwens geweldig! Blauwe lucht, vanmorgen was het 32,5 graden, nu zal het wel weer wat warmer zijn en ’n lekker briesje met af en toe ’n ongelofelijk grote tor ertussen (die meestal bij achter ons op het raam landt…:|).
Voor zaterdag 35 graden gemeld (hoor ik net van Anika, zit inmiddels achter de balie van de receptie), maar meestal wordt het veel warmer dan ze voorspellen.


Nou, dit was het voor vandaag. Een dezer dagen als ik even in Firenze of Arezzo (daar is markt) geweest ben horen jullie wel weer van me.


Groetjes daar!

Liefs, Kryschja (in Italia (h))

  • 13 Juli 2010 - 15:21

    Do:

    lieve kryschja, je hebt het helemaal alleen gered tot in bella Italia ;). Geniet ervan en tot heel snel
    dikke knuffel

  • 13 Juli 2010 - 16:08

    Marije:

    Hey meis,

    Ik ga je volgen op deze site. t klinkt allemaal al hartstikke leuk. Geniet ervan...

    Xje

  • 13 Juli 2010 - 17:01

    Steffanie:

    Klint helemaal geweldig daar! Hopelijk zet je veel foto's erop ka ik toch nog een beetje mee genieten!

    goodluck girl!

  • 13 Juli 2010 - 17:54

    Koen :

    Ciao cari bello Kryschja,

    Il mio italiano non è così bravo a in olandese.

    Mooi verslag. Probeer het schrijven vol te houden is erg leuk voor later. Wij kijken nu al uit naar je volgende verslag.

    Tanti saluti da Voerendaal.

    grande bacio,

    Koeños

  • 13 Juli 2010 - 20:45

    Anne:

    Lieve Kryschj!

    Het klint super! Geniet ervan en ik zal je via de site volgen!!

    xlove

  • 14 Juli 2010 - 11:21

    Wim En Apha:

    Prachtig, we zullen het op de voet volgen!

    Groetjes en blijf genieten.

  • 15 Juli 2010 - 09:15

    Bas:

    Hey Kryschja,
    Woow ziet er naar uit dat je echt een geweldige tijd gaat hebben! Heel veel plezier met de ´poete´ in italia! :D


  • 24 Juli 2010 - 10:27

    Wim & Apha:

    Groetjes vanuit een zeer nat (grote bui regen) maar wel heerlijk warm Chiang Mai.

    Blijf genieten!

  • 27 Augustus 2010 - 15:19

    Felice:

    Mooi om te lezen hoe je het gered hebt met dat vliegtuig en in die treinen enzo... Gelijk alweer nieuwe mensen leren kennen (zorgt altijd weer voor nieuwe gespreksstof of n mooi verhaal;)) Ben benieuwd naar de rest van je verhalen nu... want heb wel zo'n idee dat jij je wel redt waar je ook zit...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Capannole

Kinderanimatie in Toscana

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2010

Tutto finito :(

24 Augustus 2010

this is the last time

21 Augustus 2010

Alla prossima settimana!

15 Augustus 2010

'n weekje met Ritchie

10 Augustus 2010

Castiglione Della Pescaia
Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 89144

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: