There's no place like home... - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu There's no place like home... - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

There's no place like home...

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

25 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Kia ora!

There's no place like home, but it's good to be away as well! :D

Ik ben nog steeds de tijd van mijn leven aan het hebben in het land van de Kiwi's. Na een bijna hartverzakking gevende skydive heb ik me weer op een ander pad gewaagd. Het pad van de Tongariro Crossing: De mooiste/beste dagwandeling van Nieuw-Zeeland!
Samen met een gekke buschauffeur zijn we uit Taupo vertrokken, op naar National Parks! Halverwege de dag zijn we een vulkaan opgereden om boven aangekomen even een biertje te drinken en wat te frisbee-en. De dag erna was het echter tijd voor 'the big hike'. In alle vroegte uit de veren, nog 3x twijfelen over welke kleren nou 't meest geschikt zullen zijn (gezien de nogal snel wisselende weersomstandigheden in de bergen) en dan uiteindelijk toch maar de bus in. Kwart voor 8 zijn we begonnen aan de 19,4km lange wandeling en 5 voor half 5 kwamen we aan de andere kant van de berg aan. Wij, 2 Britten, 1 Schot en 3 Nederlanders/echte die-hards, hadden ervoor gekozen de Tongariro Mountain ook nog op te lopen. Hier zijn enkele scenes van Lord of the Rings opgenomen (de sets van LOTR zitten door heel Nieuw-Zeeland ;)). Dit was 3km extra. We hebben heel de dag heeerlijk weer gehad! :D Echt geweldig mooie dingen en uitzichten gezien. Onbeschrijfelijk gewoon... Voor degene die van plan zijn naar NZ te gaan, de Tongariro kan je echt niet missen!!!

Toen zijn we naar Wellington vertrokken. Hier zou Alex, een van de Britten, zijn verjaardag vieren. Dit konden we natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan dus zijn Anne -'n gekke Brabander- en ik naar de supermarkt gegaan om even een lekker taartje voor op de ferry te halen! We gingen namelijk met de ferry van Wellington naar Picton, het Zuidereiland. Op de ferry lekker gezongen en taart gegeten, om daarna weer 3 uur in de bus te zitten. Op naar Nelson. Onderweg nog even wijn gaan proeven, want dat hoort er natuurlijk wel bij als je in NZ bent!
In Nelson hebben we een dagtour naar Abel Tasman National Park gemaakt. Dit blijkt een geweldig prachtig mooi park te zijn maar helaas zat dit er voor ons niet in. Het weer was in de morgen nog goed, maar na 20 minuten wandelen dachten we dat kanoen leuker zou zijn. Toen we uiteindelijk hoorden dat we geen kano meer konden huren begon het ook nog heel hard te regenen en kon je de zee niet eens meer zien liggen. Dus hebben we er maar voor gekozen in de bar iets te gaan drinken. Wel erg jammer, had het erg graag gezien.

Verder nog langs de Pancake Rocks geweest, ik als Nederlandse kan dit natuurlijk niet langs mijn neus laten gaan. In een heerlijk luxe bijna huisachtig hostel in Greymouth geslapen waar ik ook 't Intake Assesment voor NHTV heb gedaan (mijn vervolgopleiding).
De dag erna zijn we ook hier weer vertrokken, op naar Franz Josef!!!:D Geweldig, had al maaanden naar uitgekeken naar de gletscher wandeling die ik hier wilde maken! Het was een prachtige tocht langs de Nieuw-Zeelandse Great Ocean Road, naar mijn mening mooier dan die in Australie.
'Bij' Franz aangekomen zijn we ons gaan melden voor de hike die we op de gletscher zouden gaan maken. Eerst zou deze nog doorgaan maar na 10 minuten hebben ze onze tocht gecancelled omdat het te hard regende en er te weinig mensen waren :( Vreselijk! Ik vond het heel erg jammer want had me er al zolang op verheugd. Maargoed, dit in combinatie met Abel Tasman geeft me weer een extra reden om hier zeker nog een keer terug te komen! ;)
Gelukkig ben ik vanmorgen wel nog een kijkje kunnen gaan nemen bij Lake Matheson. Niet zo mooi als normaal maar nog altijd goed om te zien!

Kortom, mijn leven kan haast niet slechter en zoals ik altijd zeg; 'I'm living the good life'. Ookal moet ik eerlijk zeggen dat ik het lekkere eten van papa en mama wel begin te missen (na 4 maanden lang noodles gegeten te hebben :p), en ook een lekker warm bad zou niet verkeerd zijn. Mijn bed mis ik wel maar dit is niet meer zo'n drama: Tegenwoordig slaap ik overal! De bus, een stoel, de grond, de bbq-bedden in Fiji (geen matras alleen een lattenbodem) of normale bedden in de YHA-hostels. No worries! Of zoals de Kiwi's zeggen: Sweet as!

I'm livin' a koala-life!

  • 25 Maart 2012 - 04:51

    Anne Maas:

    een gekke brabander - je wordt weer bedankt!

  • 25 Maart 2012 - 07:56

    Vinnie:

    Pannekoek!

  • 25 Maart 2012 - 09:36

    Pol:

    blijft een kutfilm.

  • 25 Maart 2012 - 19:17

    Felice:

    Oeeeehhhh! Je bent NZ al goed aant verkennen zie ik:D Super top dat je de tongariro and Skydive hebt kunnen doen! Dat zijn toch wel een van de hoogte punten van NZ als je het mij vraagt;) Hey gekke Koala, maak er nog top weken van, want als je eenmaal op de NHTV zit dan word het hard research doen naar mensen die reizen, ipv het zelf doen (af en toe komen er wel leuke reisjes voorbij hoor;)) Sweet as bro!

  • 26 Maart 2012 - 01:29

    Kelly:

    Wat een prachtige foto's meis!!! :D

  • 27 Maart 2012 - 10:16

    Staschja:

    Zusje!
    Die wortel is echt de shit!
    En waar heb je die speculaasjes vandaan gehaald? :o
    Jammer van je wandeling maarja, je hebt gelukkig al andere vette dingen gedaan (uit een vliegtuig springen bijv.)!

    Dag kleintje, braaf zijn he!

  • 01 April 2012 - 11:23

    Anita:

    hee Kryschja, ziet er geweldig uit, mooie foto's en zo te zien heb je het erg naar je zin, je ziet er stralend en lekker bruin uit. Hou dat vooral zo, dus ehhhh, liever maar niet meer uit een vliegtuig springen, (ik snap toch al niet dat je dat durft.)
    Geniet van alles wat je doet, zie je hopelijk snel nog eens on-line,
    groetjes, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 89162

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: