Dreams CAN come true - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Dreams CAN come true - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Dreams CAN come true

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

18 Juni 2012 | Australië, Sydney

Hallo!

Hier ben ik weer: Live vanuit Sydney met 't zand nog overal. Merk dat er nog wat in m'n oren zit want de helft van de tijd hoor ik niet goed, lenzen prikken als ik ze indoe en als ik m'n neus snuit is er meer zand dan blurkies in m'n zakdoek te vinden :p. En ook tussen m'n tenen kraakt het nog steeds. Is ook niet heel gek als je je bedenkt dat ik op 't grootste zandeiland ter wereld ben geweest! Samen met 25 anderen heb ik afgelopen week Fraser Island helemaal gek gemaakt en gelijkertijd mooie avonturen beleeft. Lekker gezwommen in meren die gevuld zijn met alleen maar regenwater (best wel frisjes dus), genoten van de nog warme winterdagen, door de zee gereden met onze 4WD, gebbq-ed, gekampeerd en met een schep, stok, zaklamp, rol wc-papier en op z'n minst 1 ander persoon een rustig plekje opgezocht om te plassen. Normaal gesproken hoef ik niet zoveel mee te nemen naar het toilet maar hier was dat nodig ivm. de dingo's die er poeslief uitzien maar in feite echte monsters zijn! Anyway, een paar leuke en gezellige dagen gehad met weer erg leuke foto's!:) Bushman Pete heeft ons vanalles over het eiland verteld en heeft ons naar de mooiste plekjes geleid. Helaas werd de zee erg wild en waren de Champagne Pools overstroomt en moesten we zorgen dat we snel terugkwamen bij 't kamp omdat 't strand werd afgesloten. Je mocht er niet meer rijden ivm. de gevaarlijke golven (waarin zich trouwens de grootste broedplek (ter wereld) van de tijgerhaai bevindt...). Anyway, een mooie ervaring en zeker een topper om mijn activiteiten in Oz mee te beeindigen.

Nadat ik toch ook nog een erg leuke tijd in Oz heb gehad in Glenmorgan en all the way down the east coast, heb ik nog steeds een gevoel van heimwee als ik naar foto's of verhalen van New Zealand kijk... Met pijn in m'n maag en hart maar van de andere kant toch ook weer een HEEL vrolijk gevoel, denk ik terug aan de geweldige tijd die ik daar gehad heb :D En kijk ik er naar uit weer terug te gaan! Wat was dat geweldig!!! :) Maar ook de laatste weken in Oz waren goed! Ervaringen voor 't leven opgedaan in Glenmorgan, 't dorp kleiner dan Geulle. Van vee drijven, tot in een swag slapen na de footy-game (inclusief party!). Heb geweldige mensen leren kennen met mooi innerlijk, mensen waar ik om ben gaan geven en mensen die ik gedag heb gezegd. De east coast heeft me veel vreugde en een goede kijk op Oz gegeven: Wat is 't hier toch mooi en leuk!
En zo kwam mijn reis ten einde. Van de Blue Mountains (waar ik een snoekduik van heb ik jou daar heb gemaakt :p) en Cronulla Beach waar ik mijn eerste surfervaring opdeed, naar de Great Ocean Road en de Grampians, Broken Hill, Nieuwjaarsavond in Sydney, Little Italy in Dubbo en MOJO surfcamp van Sydney naar surfertown Byron Bay. En ook Fiji was geweldig, een kinderdroom die totaal onverwacht uitkwam! Dreams CAN come true guys! :) Hier heb ik de gekste dingen gedaan: Van eten en in hangmatten liggen, all day long, tot zwemmen met haaien en de kleurrijke onderwaterwereld verkennen. Net als op de Whitsundays (Great Barrier Reef) heb ik hier vissen gezien in kleuren, die ik waarschijnlijk nooit van mijn leven meer zal zien! Nieuw Zeeland <3 met te gekke mensen die ik hopelijk voor heel mijn leven als vrienden zal kennen. Met de Maori night, skydive, Tongariro Crossing, Nelson met Abel Tasman, Franz Joseph, Queenstown = hometown, Dunedin met (op Queeny na) beste partynight OOIT! Tekapo met de mooiste sterrenhemel ter wereld, Kaikoura met de dolfijnen en 't heerlijke strand met blauwe zee en met sneeuw bedekte bergtoppen, het strand waar me inviel dat ik ECHT in dit land moet gaan wonen! Glenmorgan met Wall en Andrew, de paarden en koeien, de boerenroddels en drama's en natuurlijk mijn groot verjaardagsfeest met maarliefst 2 taarten! :D Magnetic Island met de Gucci en Prada collectie in levende lijve...... :p. Whitsundays met te gekke mensen op 'n boot, 3 dagenlang. 1770 met de laatste heerlijke golven in dit vreselijk grote land en tenslotte Fraser met weer 'n groep topmensen in 4WD's...

Met andere woorden: Ik heb een te gekke reis gehad! En zou 'm zo weer doen :). Zoals ik al tegen papa zei: Dit is de beste beslissing die ik heb gemaakt in heel mijn leven! Helaas is het nu na 7 maanden (bijna) weer tijd om naar huis te gaan... Tijd om me voor te bereiden op m'n nieuwe avontuur! Ga ik terug naar geweldig New Zealand <3, of ga ik de andere kant van de wereld op...? Who knows?! Ik zou 't echt nog niet weten. Maar een ding weet ik wel zeker:

DREAMS CAN COME TRUE!

Ondanks het feit dat ik niet de grootste fan van Australie ben, zal ik ook dit land toch gaan missen... Want ergens heeft het z'n charme wel: De outback en de stranden vol met surfers. De Engelse taal, de Chiko Rolls ('n lekkere deegrol met groenten), G'day mate! How is it going?, het reizen en het nieuwe mensen leren kennen. Het alles dat het leven goed maakt :). Zon, zee en strand! Bundaberg rum :). De lekkere muziek die gaat over werkelijk niets (met als topper: Beer for my horses!). Te veel om op te noemen... Ook heb ik hier een bestaan opgebouwd en vrienden gemaakt. Het doet me toch wel verdriet dit achter te moeten laten... :(
Samen met Toto heb ik Australie verkend op de manier zoals ik dat wilde, op de manier die ik me altijd voorstelde tijdens het luisteren naar Stop Loving You. Oz, I can't stop loving you, time passes quickly and chances are few.

Het hoofdgedeelte van mijn reis is nu wel over, maar nog niet voorbij! :) Voordat ik naar huis kom ga ik eerst nog een weekje in Taiwan rond paraderen. Eens kijken wat ze daar te bieden hebben naast het Chinese eten :). So, Taiwan, PREPARE! Because I´ll be leaving tomorrow and I´ll be there the day after! :D

Cheers mates!


Ps. Foto´s van laatste verslag kunnen jullie hier ook zien.
Pps. Ik ben mijn post gaan ophalen in Woolloomooloo, Sydney, dankjewel aan IEDEREEN die mij steeds weer leuke kaartjes gestuurd heeft! Dankjewel, ik heb dit erg leuk gevonden!!! :)

  • 17 Juni 2012 - 16:50

    Gezellige Brabander:

    Hee Kryschja,
    mooi verhaal van wat je allemaal hebt mee gemaakt! Met heimwee lees ik je deel over NZ! Wat een geweldige tijd hebben we daar gehad en zeker vrienden voor het leven gemaakt :D. Als je thuis bent snel bijbuurten! Ik zorg voor de Bundaberg rum!!!
    Nog heel veel plezier je laatste weekje.

  • 17 Juni 2012 - 20:43

    Idy Theeven:

    Wauw, Kryschja, wat een leuke foto's. Maar nu weer langzaam op weg terug naar huis. Je hebt ervaringen voor het leven opgedaan die niemand je ooit afneemt. Jij hebt je dromen waargemaakt. Chapeau of zoals de Duitsers zeggen: Hut ab!!!
    Geniet nog met volle teugen van de tijd die je nog rest in den vreemde en bereid je voor op het volgende avontuur: studeren of toch weer...op reis?

    Groetjes en een behouden thuiskomst!

    Idy Theeven

  • 18 Juni 2012 - 07:28

    Mama:

    Hey Kryschja,
    Je slaapkamer is gestoft, gezogen, de gordijnen zijn gewassen, je bed is opgemaakt en alles is opgeruimd. Nu je toch niet meer bang bent voor spinnen heb ik die maar laten zitten.Heb je meteen een aantal huisdieren op je kamer zodat je je niet zo alleen voelt na 7 maanden kamer delen met anderen. Ik wens je nog een mooi verblijf in Taiwan. Geniet nog een weekje en dan zien wij je volgende week op Schiphol.

    xx mama

  • 18 Juni 2012 - 08:32

    Uncl Joe:

    Hoi meissie,

    Dank voor je leuke verhalen en mooie foto's. Goede reis en tot binnenkort.

    Groeten,
    Jos Mieke Tim

  • 18 Juni 2012 - 11:11

    Jimsel:

    Kryschjj!

    Wauw, wat een mega begin en en knallend einde van je reis!
    Wie kan dat nou vertellen op jouw leeftijd, ik sowieso niet.. ben ik al te oud voor xD.
    Nogmaals groot respect voor jou prestaties en vooral je durf om deze stap helemaal alleen te zetten

    Wanneer het zand tussen je tenen gesleten is en uit je oren is gespoten, gaan we dan weer een dansje wagen op DE dansvloer van maastricht? (wanneer het zand nog tussen de tenen zit, dan schuurt dit zo tijdens het dansen, en in je oren dan hoor je het ritme wellicht niet :O) haha!!

    Geniet nog van de laatste week, geniet van Taiwan! En een goede en safe trip naar 't Kikkerlandje!

    xxx Jimmyy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 89139

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: