Time is an illusion - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Time is an illusion - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Time is an illusion

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

25 April 2012 | Australië, Brisbane

Kia ora allemaal!

Ookal zit ik weer in Australie, ik begroet jullie gewoon in Kiwi. Heb namelijk nog genoeg over New Zealand te vertellen!!!

Een vriend van me die al eerder in mijn verhalen is voorgekomen, Soap, heeft me het echte Queenstown laten zien. We zijn gaan bowlen en Coronet Peak opgereden. Hier hadden we uitzicht op 3 leuke dorpjes: Arrowtown, waar ze de lekkerste meat-pies ooit hebben!!! Frankton, waar niet ontzettend veel over te vertellen valt maar waar wel 2 prachtige mooie paarden in een wei grazen. En last but not least! QUEENSTOWN <3 Heeeeerlijk dorp! In dit dorp is alles mogelijk, alles wat je wil: Wil je relaxen, feesten of op jezelf zijn, het kan allemaal. Ook kun je uit vliegtuigen springen, van bruggen afspringen, raften, op het meer varen (als je een boot hebt), paragliden, hanggliden, paardrijden, in de hot pools liggen (aanrader :)), Fergeburger eten (de groootste hamburger die ik ooit gezien heb!!)(en de lekkerste die ik ooit gegeten heb), naar de kapper (check), niet te vergeten skien in de winter en noem maar op! Het kan allemaal en het kan niet gek genoeg!:). En zoals ik een tijdje geleden in een tijdschrift las: New Zealand is het land met de meeste sadisten als inwoner: Velen vinden het heerlijk om mensen de schrik op het lijf te jagen door ze van een brug af te duwen, uit een vliegtuig te laten springen, richting een ongelofelijke rots te raften, etc etc. Het grootste gedeelte van deze sadisten noemt zich een inwoner van Queenstown. Queenstown is een dorp dat zichzelf een stad noemt, redelijk arrogant maar helemaal op z’n plaats! Queenstown is gewoon een walhalla! Mooier nog is Paradise, een werkelijk paradijs dat achter Glenorchy (waar ze heerlijk ontbijt met prachtig uitzicht op de bergen hebben, ligt achter Queenstown) te vinden is. Veel Kiwi’s die ik gesproken heb, hadden nog nooit van dit plekje gehoord. En ik ben er geweest! Het was werkelijk geweldig!!!! Het mooiste plekje van de hele wereld dat ik ooit gezien heb, en zoals jullie wel weten heb ik al aardig wat gezien. Maar dit, Paradise, was gewoon onbeschrijfelijk… Zo mooi, ik heb er geen woorden voor. Het is een klein gebiedje (nouja, klein…) waar heel veel natuur is, een soort regenwoud/bos en weiden. Een plek om een te worden met de natuur en over veel dingen na te denken. Ook een plek om met beroemde bomen uit films te knuffelen en om naar sets van verscheidene films waaronder natuurlijk weer Lord Of The Rings te kijken. Of naar paarden, waaronder de paarden van Soap. Geweldig hoe mooi dit was! Meer kan ik er helaas niet over zeggen. Op de weg terug naar Queenstown heb ik wel 100x naar Soap geroepen dat hij in het mooiste land ter wereld woont! We reden langs Lake Wakatipu en na elke bocht was dit meer op weer een heel andere manier adembenemend! Dit is een van de eerste momenten waarop ik besloten heb dat Nieuw Zeeland toch echt wel een land is waar ik zou kunnen wonen. (Het allereerste moment was op mijn 2e dag in NZ, in Auckland).

Wat ook nog een leuke ervaring was, was het paardrijden in Tekapo. Dit had ik de vorige keer graag willen doen maar toen was de mevrouw na 3 uur wachten ‘ongeduldig’ vertrokken. Deze keer deed de bus het echter prima (om eerlijk te zijn: We hadden een andere) en waren we netjes op tijd. Het was niet heel spannend maar wel erg mooi en leuk om weer even op een paard, genaamd FRANK!, gezeten te hebben.
Toen ik uiteindelijk weer in Kaikoura was ben ik naar het strand gegaan. Hier heb ik lekker gezeten, genoten en nagedacht. Nieuw Zeeland is prachtig, werkelijk geweldig! De mensen zijn er te gek, heerlijk positief, niet gestressed en gewoon… Onbeschrijfelijk! Het land is zo mooi, dat kan je je niet voorstellen als je er niet geweest bent/het niet met mijn ogen gezien hebt. Dit alles is zo geweldig en maakt me heel gelukkig. In Kaikoura heb ik dan ook besloten dat ik wel heel heel erg graag in Nieuw Zeeland zou willen wonen. De prachtig blauwe zee met de met sneeuw bedekte bergtoppen op de achtergrond hebben me overtuigd :). Wat zou het een eer zijn hier te mogen leven! :) (houd jullie dus maar vast, wie weet wat er nog komen gaat… ;) :p). ’s Avonds nog lekker in de sauna geweest en vroeg naar bed. De dag erna was het Zuidereiland avontuur helaas voor mij voorbij :( Ik moest terug naar het Noorder, terug naar Wellington.

Na een lange boottocht in Wellington aangekomen en weer even lekker met Alex bijgekletst! Ook nog even naar de door Peter Jackson gestylede bios geweest: Een hele ervaring om met Baileys in een leren bioscoop-stoel te zitten! Super :). Heb een paar leuke dagen met Alex in Wellington gehad en daarna ook nog in Auckland.
In Auckland heel goed bezig geweest: Naar het museum gegaan dat nog beter is dan Te Papa in Wellington en samen met mijn nieuwe Zwitserse Freundin naar One Tree Hill. Dit is een berg waar een boom op stond, maar deze boom is omgekapt en nu is ’t dus eigelijk No Tree Hill. Anyways, NZ ligt wat achter wat bepaalde zaken betreft, zo ook deze zaak. Dit alles had in ieder geval met de Maori te maken. Andrea en ik hebben deze berg beklommen, flink wat mooie foto’s genomen en nog actief met stenen bezig geweest ook!:) I miss Hopi, dat is Maori/de taal van de oorspronkelijke inwoners van NZ.
Om mijn geweldig New Zealand-adventure af te sluiten ben ik met Andrea en Pauline (Frankrijk) nog even een biertje gaan drinken in ’t Belgium Beercafe, het cafe waar ik mijn eerste biertje in NZ heb gedronken.

Toen was het helaas tijd om NZ in te ruilen voor Oz, waar ik –zoals velen van jullie al weten- helemaal niet blij mee was en ben. NZ is gewoon geweldig, een land waar ik het gelukkigste meisje van de wereld ben! Alles lijkt er minder erg of het is er ook allemaal minder erg. Alles is er mooi (jep, het gras is altijd groener aan de overkant ;)). En het gaat er gewoon allemaal, het is gewoon te gek!!! Ik voelde me als een kind in Bokkeriek! (de speeltuin). En, nothing is impossible, zoals de Maori altijd zegt. Als je iets echt wil, dan kan je ervoor zorgen dat het uitkomt. Dat heb ik al bewezen met mijn reis en dat ga ik ook bewijzen met mijn toekomstige dromen :).
Met niet een traantje maar eerlijk gezegd miljoenen tranen heb ik New Zealand, Aoteroa, the land of the long white cloud, achter me moeten laten :( :(. Kan echt niet wachten hier terug te gaan…

In Ozzie aangekomen leerde ik Roos kennen bij de bagageband en de 2e dag zag ik Niels Kramer met wie ik in de eerste maand geroadtripped heb. De hele dag in de zon bij de lagoon in Brisbane zitten kletsen en alweer wat kleur opgedaan (na 6 weken NZ had ik mijn mozarella-huid weer terug…). ’s Avonds lekker zitten kaarten in het hostel met Tulp (Roos), Meneer Nielson (Niels) en MatTie (Mattis en Tereza). Leuke avond gehad die ons heeft voorbereid op het banen zoeken, bij de lagoon barbecueën en nog een nachtduik nemen in het water. Na veel cv’s verzonden te hebben en veel uren op het internet doorgebracht te hebben hadden we –Roos en ik- nog steeds geen job gevonden. Om onszelf een beetje te troosten en met een poging flink wat centjes te verdienen zonder te werken hebben we besloten naar het casino te gaan. Daar gingen we, Leon, Roos en ik. Na 20 fishes was ik helaas al uitgespeeld. Het geluk was me niet gegund. Opa de Chinees echter wel, die had me stapeltjes fishes waar je u tegen zei. Toen ik voor de grap zei: Zullen we u helpen? Vond ie dit een reuzeprachtig idee en daar zaten we dan: Opa de Chinees’s geld te verspelen/vergokken! Mooier kan niet, gokken met andermans geld :). Ook nog wat mooie acties gehad dat ik riep dat opa ‘m op 8 of op 15 moest leggen (roulette) en daar viel die dan op! Geweldig:D (met Chinees gokgeld dus meer geluk dan met mijn eigen zuurverdiende centen!). Gezien we opa toch wel een paar centjes rijker gemaakt hadden vroeg die of we misschien iets wilden drinken. ‘Nee!’ roep ik tegen Leon, ‘we willen flappen zien!’. En alsof die meer dan schelden en eet smakelijk in het Nederlands wist te zeggen kregen we ieder een 25 dollar fishe! What else do you want?!
Anyway, terug naar het banen zoeken. Uiteindelijk hebben we gistermiddag iemand betaalt om ons een job te geven. Vrijdag vertrek ik en maandag begin ik. Ik ga in het Bottle Tree Inn Motel werken in Glenmorgan, in the middle of nowhere. Geen idee waar ik uit ga komen maar we gaan het zien. Hier hoop ik genoeg centjes bij elkaar te kunnen sparen zodat ik de oostkust nog kan zien. Voor Darwin en Alice Springs zal ik helaas een andere keer terug moeten komen naar Australie.

En voor ik het vergeet, time is an illusion. Dit is wat Soap ooit in de bus zei en wat ik zeker niet ben vergeten. Mijn tripje wordt verlengd: 26 juni kunnen jullie me weer in Nederland verwelkomen! Joehoee!

Lieve groetjes, kia kaha,

Hari Kryschna

(who had the best time of her life in New Zealand, Aoteroa.)

• 25 April 2012 - 08:53

Roos:

verliefde kip ;)

• 25 April 2012 - 12:13

Wauw:

Ga jij maar lekker emigreren, dan kom ik je opzoeken!!!!
    De plaatjes spreken voor zich.
    Veel plezier,
    Mieke D.

• 25 April 2012 - 12:41

Dominique:

Ha nichtje! Wat een mooi verhaal weer. Ik moe eerlijk bekennen dat mijn verliedheid voor het zuider eiland door je verhalen en foto's ook weer terug komt! Jemig wat is het daar mooi....sneeuw met warme temperaturen wat wil je nog meer ;)
    Go enjoy yourself in OZ want ook daar is het super mooi en heel erg leuk; Noosa, Whitsundays, Fraser Island, Town 1770, Mission Beach, Cairns (en omgeving), Cape Tribulation.....hmmm

Looots of love and kisses xoxoxoxo

• 25 April 2012 - 16:41

Felice:

Kryschjaaa, gekke kiwi! Mooi dat je zo´n geweldige tijd gehad hebt in NZ! Het is inderdaad meer dan mooi! Eigelijk geen woorden voor! Maaruh, je gaat ook nog veel mooie dingen te zien krijgen in Oz! En... Je schrijft je eigen verhaallijn dus maak er een geweldige tijd van en enjoy!!:D Ozzi, Ozzi, Ozzi, Oi Oi Oi!

• 25 April 2012 - 16:48

Uncle Joe:

Hoi Hari Kryschna
    Wat een mooie plaatjes weer! Super.
    Goed te horen dat je het naar je zin hebt en nu alweer terug zou willen naar NZ. Ga je nou nog werken in Aussi of niet? Kan me voorstellen dat je blut bent zo onderhand.
    Zondag de familie over de vloer gehad ivm met verjaardag van Mieke en mij.
    Pa, ma en Staschja gezien, Aniet, Chris en Dominique waren er ook. Leuk weer even iedereen bij elkaar. Ik heb nog staan BBQ-en buiten: sate met rijst gegeten, jammie.....
    Zo te lezen ben je net op tijd terug voor de verjaardag van je pa: als dat geen toeval is..............

anyway: have fun while you can
    tot ziens
    Jos Mieke Tim

• 11 Mei 2012 - 11:46

Huub En Annie Jacobs:

Hoi, Kryschja

Wat is N.Z.toch een mooi land en een prachtige natuur aan de fotos te zien,fijn dat je dat allemaal hebt mogen zien en meemaken.Nu je dan weer terug bent in Austr. en weer wat centjes moet verdienen wensen je nog sucses en ook van Harte Proficiat met je verjaardag en een te gekke dag.(De kaart is onderweg) hier is alles nog goed van OET GAOLheel veel groetjes,Huub, Annie,Marc,Roy en Wilhelmien.

• 12 Mei 2012 - 08:16

Hub En Nettie:

Hoi Kryschja ,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie en gezellige dag van samen met je reisgenoten.
    Groetjes en alle goeds.

Hub en Nettie xxx

• 12 Mei 2012 - 16:12

Jos, Mieke En Tim:

Kryschja, we wensen je een onvergetelijke mooie verjaardag Down Under.

• 13 Mei 2012 - 19:45

Staschja:

Ik vind dat jij veel te veel nadenkt..
    Jij zit met je hoofd in de wolken he? :o