Live the life you love - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Live the life you love - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Live the life you love

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

08 April 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Goedemiddag trouwe lezers :)

De mensen die een beetje weten hoe Nieuw-Zeeland in elkaar zit en die weten hoe ik gereisd heb na Wanaka zullen heel verbaasd zijn te zien dat dit berichtje in Queenstown geplaatst wordt. Voor de echt verbaasde zal ik dit en de titel van dit blog in mijn volgende woorden uitleggen :).

Na Wanaka (waar ik 6e van de 30 man met poolen ben geworden :D :D ) ben ik naar Queenstown ge'bus't, om hier een ge-wel-dig-e tijd te hebben. Samen met de hele bus zijn we gaan uiteten bij Vinnies om daarna met z'n allen te gaan feesten. Een heerlijke avond gehad die ik nooit van mijn leven meer zal vergeten!!! De dag erna, Milford Sounds, zal ik ook nooit meer vergeten. Dit om twee redenen: 1. De (misselijke) busrit. 2. Het is prachtig en elke busrit inclusief kater waard! :D
Na de prachtige sounds was het tijd om de chocolat factory (chocolade fabriek) in Dunedin leeg te plunderen! Samen met Anne, Alex en Jemma heb ik hier een rondleiding gekregen en ons lege zakje helemaal gevuld met chocolade. Cadburry is the best!
Daarbij zouden wij onszelf niet zijn als we 's avonds niet op pad gingen voor 'n lekker drankje. Toevallig kwamen we terecht bij een live-bandje in een klein leuk gezellig cafeetje. Een aantal Weissen en ExportGold-biertjes zorgden ervoor dat we niet veel later met kerels van alle leeftijden uit ons dak stonden te gaan! De eerste kerels hadden 'n leeftijd van 36 en daarna zijn we best friends geworden met 63 jaar oude kerels!!!! Hahaaha, hebben een heeerlijke avond gehad! :)
Aangekomen bij Lake Tekapo zou ik hier eigenlijk gaan paardrijden. Maar gezien onze bus nog steeds niet gefixed was, kwamen we 3 uur later dan gepland aan en was de paardrij-juffrouw al ongeduldig vertrokken... Helaas.
Vervolgens zou ik Anne in Christchurch achterlaten zodat ze lekker naar Fiji kon vliegen (dat ik dit vertel heeft een reden waar ik later op terugkom ;)). Zelf ben ik doorgebust naar Kaikoura. Ook een geweldig plekje met herinneringen voor het leven! Hier ben ik namelijk met dolfijnen gaan zwemmen! Dit was geweldig. We hadden een te gekke dag uitgekozen: Zonnig en er waren honderDEN dolfijnen! Soap had me gezegd dat ik veel lawaai moest maken zodat de dolfijnen me kwamen redden. Dit had voor mij tot gevolg dat er 'n 20 of 30 dolfijnen boven, onder en naast me zwommen!!!!!!! Stel je dit voor, 'n heerlijk magisch beeld dat voor eeuwig op mijn netvlies gebrand zal zijn!!! Daarnaast is Kaikoura ook het plekje waar ik besloten heb om nog een ronde over 't eiland te gaan, gezien ik toch wat dingen gemist heb. Doe het goed of doe het niet! :) Zo zit ik dus nog steeds bij Soap in de Magicbus, zie ik veel dezelfde dingen maar dan STUKKEN beter. Dat zal ik jullie allemaal uitleggen, ik begin met Nelson....


Zoals ik al zei had Anne een enkeltje naar Fiji maar helaas werd er meteen een retourtje (ongevraagd) aan vast geplakt! Toen ze 100m boven de grond hing in Fiji is het vliegtuig omgedraaid :( Dit betekende dat Annelief nog een hele week in Auckland vast zat. Toen Soap en ik dit hoorden hebben we haar met al ons enthousiasme aangespoort het vliegtuig naar Nelson te pakken. En raad eens? Dit heeft ze gedaan! :D Zo kwam het dat ik weer samen met Anne in Nelson en ook nog in Abel Tasman zat. Het weer was STUKKEN beter maar we hebben nog steeds niet veel gezien. Wel 'n lekkere picknick op het strand gehad. Anne vervolgens weer weg, na 'n paar heerlijke dagen met een geweldig bios-avondje........ ('n onderonsje ;)). Ik op weg naar Greymouth en daarna Franz Joseph. We gaan het nog eens proberen! Het was prachtig weer, zonnig en blauwe lucht! STUKKEN beter dan de laatste keer en geloof me, beter kan gewoon niet. Stiekem was ik blij dat het vorige keer niet was doorgegaan. Dus zo heb ik mijn glacier-hike ook gedaan :D Ik vond het geweldig en heb flink wat mooie foto's genomen :)
Na Franz en Wanaka ben ik nu weer in Queenstown. Het leukste dorp van heel Nieuw-Zeeland. Het dorp dat zich gedraagd als een stad!! Mooier kan haast niet :p Echt 'n beetje 'n hometown :)

Zoals de titel van mijn blog zegt: Live the life you love. Dat is precies wat ik nu aan het doen ben. Het was mijn keuze om nog een keer het eiland rond te gaan en later terug naar Australie, en heb er absoluut geen spijt van! Ik doe alleen maar leuke dingen en dit zal voorlopig ook lekker zo blijven :) Doe gewoon wat je zelf leuk vind en wil!!! :)


Liefs, Kryschja


Ps. Sorry, ik vind het ook heel vervelend dat mijn foto's kriskras door elkaar staan! ;)

  • 08 April 2012 - 01:52

    Annelief :D:

    Natuurlijk was ik al voor meer als de helft op de hoogte van je avonturen maar ik vind het echt top voor je dat je nog een rondje maakt en dat de meeste activiteiten nu beter uitpakken dan de eerste keer!! (behalve dan het avondje bios) Have fun and enjoy!

  • 08 April 2012 - 02:26

    Felice:

    Haha Kryschja.... You live the life of a backpacker! En zoo hoort t!:D Top verhaal! xxx

  • 08 April 2012 - 06:51

    Hub En Joke:

    Hoi kryscha we lezen elke keer weer je leuke verhalen,en we geloven dat je het best naar je zin hebt daarom geniet van de tijdt dat je er nog bent,want eer je het weet ben je weer in geulle.Het is 1e paasdag en het heeft hier van nacht nog gevroren .Kryscha nog een leuke tijdt en de groeten uit geulle a/d maas.

  • 08 April 2012 - 07:52

    Anita:

    hi Kryschja, ik wens je een heel vrolijk Pasen toe, maar misschien heb je er daar helemaal geen idee van dat het Pasen is.Maakt niet uit, ik ging ook liever bij de dolfijnen zwemmen.
    Hier schijnt het zonnetje en ik ga zo meteen naar Jos en Mieke voor een wandeling in het Limburgse heuvelland, is ook mooi hoor.
    nog veel plezier daar,
    groetjes, Anita

  • 08 April 2012 - 10:30

    Huub En Annie:

    Hoi Kryschja,

    Van uit Geulle wensen wij je fijne Paasdagen hier is het droog, zonnig maar fris we volgen je avonturen nog altijd en zijn verbaast dat je dat allemaal durft dit neemt niemand je meer af.Blijf genieten van de omgeving en de natuur en veel plezier.

    Groetjes,van Huub,Annie,Marc,Roy enWilhelmien OET GOAL.

  • 09 April 2012 - 08:52

    Uncle Joe:

    Hoi Kryschja,
    Leuk weer van je te horen!
    We hadden het vrijdagavond bij jou thuis nog over je avonturen. We hebben lekker gegeten in Goal en het was gezellig.
    Gisteren gewandeld rond Sweijkhuizen met Aniet, hapje eten, terrasje, en in de vroege avond weer eten bij de ouders van Mieke. Al met al een beetje frisse maar droge en zonnige paasdag. Veur de eier maak dat niks oet :)
    Vanmiddag met Tim naar Fortuna in Sittard. Ben benieuwd of ze Zwolle kunnen kloppen.
    Ik wens je nog een fijne paasdag toe en bes veurzichtig met de eier. Voal plezeer doa aan de ongerkant!
    Groeten,
    Jos Mieke en Tim

  • 09 April 2012 - 10:58

    Mieke Daniëls:

    Kryschja,
    Je bent echt een dame van uitersten.
    Zit ik hier achter mijn computer naar al die prachtige plaatjes van je te kijken! Het is onvoorstelbaar dat je dit allemaal echt beleeft. Dit is "Once in a lifetime". Geniet nog even van je avonturen. Dan kunnen wij nog even meegenieten. Veel plezier!!!!!!!

  • 11 April 2012 - 19:08

    Hub En Nettie:

    Hoi kryschja
    We hebben je verslagen weer gelezen, te gek wat je allemaal meemaakt.
    Wij hebben vanmorgen je foto's weer eens bekeken, heel mooi. Zo te zien en te lezen heb je het wel naar je zin maar je tijd begint te krimpen. Nog twee maanden dus geniet er nog maar lekker van.
    Veel groetjes Hub en Nettie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 89154

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: