Don't dream about it... Just do it!!! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Don't dream about it... Just do it!!! - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Don't dream about it... Just do it!!!

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

06 Maart 2012 | Fiji, Nadi

BULAAAA!
We zijn inmiddels alweer een aantal weken verder en ik heb vreselijk veel leuks te vertellen :D

Om te beginnen mijn MOJO Surfcamp! Helemaal te gek! Zoals ik op facebook al zei: Mojo made me fall in love with Australia again. Ik ben weg uit het grauwe zuiden en reis nu richting het fleurige noord(oost)en! Het walhalla waar alles om surfen draait, mijn nieuwe favo sport! Ik vind het heeerlijk! Als je surft denk je alleen aan het surfen, de golven en het feit dat je lichaam te veel zout binnenkrijgt (heb inmiddels genoeg zout in mijn lijf voor de komende 4 maanden :p).
Mijn eerste kamp was Crescent Head, in de middle of nowhere. Elke dag rond 'n uur of 7 op, ontbijten en lekker de zee in. Dan rond het middaguur even lunchen om daarna weer met een gevulde maag terug te gaan naar onze speeltuin; de zee en het strand! Na het avondeten gingen we feesten in de Humphy. Gewoon een plekje waar wat boomstammen als bankjes dienen en waar je van een heerlijk kampvuur kunt genieten terwijl je naar muziek luistert met een lekker drankje in de hand. Heerlijk! De eerste avond waren er ook surfdudes (leraren) van SpotX (het kamp waar ik later heenging), hebben ff een voorstelronde gedaan en daarna zijn we liedjes gaan zingen. Hilarisch! Liedjes, door 'n surfdude zelf geschreven, op laag niveau :p : Would you like to sit on my face? Its an akward comfortable place,... Lekker met z'n allen meegeschreeuwd ;). Daarna nog normale liedjes gezongen en laat naar bed. De dag erna gelukkig pas om 7 uur op :p Die dag was ook supervet! 's Morgens weer aan de surf, lunchen en 's middags 'n beetje surfen en chillen. Huge muziekbox mee naar het strand en 'n heerlijk muziekje op (was toch 'n privestrand, only us, only MOJO). Toen gaan tandemsurfen voor de eerste keer. Hier moet ik toch even iets dieper op ingaan! Samen met de baas van Crescent Head loop ik de zee in, hij gooit een ontiegelijk grote surfplank in 't water terwijl hij de woorden: 'Lay down princess, and spraid your legs!' uitspreekt. Na flink wat peddelen, lachen, gieren en brullen (en voor mij vooral het zolang mogelijk uitstellen van peddelen gezien er toch een kerel met flink armen achter me lag) eindelijk wat golven gepakt en het ging te gek, de eerste keer. We stonden samen op het board, hij achter, ik voor :D Superleuk! Na 'n aantal ongelukjes kwamen we aan bij le moment supreme. Het moment dat zeker de geschiedenis in zal gaan: We willen een golf pakken en achter me zit iemand (een keer raden wie) hysterisch te schreeuwen dat ik moet opstaan. Dit doe ik en vervolgens sta ik alleen op mijn board?! Hier kwam ik na 'n 20meter achter. Ik draai me om en zie de baas in het water liggen: Princess, you just put your bum in mie face! Hahahaahah hilarisch! :p
Anyway, die avond HEEL FLINK en heftig gepartied! De dag erna om half 7 op, 's morgens gesurfd en 's middags door naar SpotX, groter surfcamp. Hier aangekomen vonden we 't eerst allemaal niet leuk. Maar de dag erna was het helemaal awesome! 's morgens om 6u op om om 7u te surfen, beetje zonnen op t strand, weer surfen om 1uur, (na 'n heerlijke lunch btw), en 's avonds was er Brazilian Party! Hiermee hebben wij dus ook 'n beetje de carnaval ingeluid. Heel vet was dat ik bij de ingang stond te kletsen met wat mensen en ik kijk naar de bus die aankomt: eerst stapt Leonie uit om hoi te zeggen en erachter volgen Kelly en Doreth, de chicks waarmee ik een toptijd heb gehad in Sydney!!! HEEL VET! We wisten van elkaar niet dat we daar waren :p Het feest was ook helemaal te gek: Grasveld naast de zee, dansen, met allemaal leuke mensen, op blote voeten onder een prachtige sterrenhemel, met 'n live-band en 'n biertje in de hand! :) Helemaal top! Is ook echt 'n superleuke avond geweest! De dag erna was helaas alweer zondag, de laatste dag :( 's Morgens om 9u gaan kayakken en 's middags om half 2 weer gaan surfen tot n uurtje of 4! Heerlijk! Ben wel flink doorgespoeld die dag, ik bleef maar neusduiken/zandhappen. Heb wel 'n paar leuke golven gehad! En 'n tandem met de baas van dit kamp, alleen toen viel ik van t board en sloeg ik hem in z'n gezicht! Hahahaahahaaha! Oeps :p

Na het surfcamp in Byron Bay afgeleverd waar ik samen met de 2 Friezen Dirk en Douwe (Ofwel Nikas en Jelmer) een wandeling naar de vuurtoren heb gemaakt. Kwam een paar dagen later erachter dat ik net niet naar het meest oostelijke punt van Australie ben gelopen (Pff, nee ik ga echt niet dat paadje af, heb al genoeg gelopen!) maar ben toch wel in de buurt geweest :p Ook nog 'n hele bende dolfijnen gezien en later nog 'n hele dag een surfboard gehuurd :). En gezien ik toch in de buurt was kon Nimbin, funky town waar ik de enige nuchtere was, ook niet overgeslagen worden.
De 24e in Brisbane aangekomen en wat rondgelopen en de 26e op naar Auckland, New Zealand.

Op 28 februari vloog ik naar Fiji. Eindelijk!!! Dit was al jaren een droom maar had nooit verwacht dat het uit zou komen!
Ben net terug van het eiland-hoppen en heb een ge-wel-dig-e tijd gehad. Ik heb in een paradijs geleefd voor 7 dagen lang. 4 eilanden bezocht en de vetste dingen gedaan: In Nabua ben ik gaan zwemmen in grotten en naar het dorpje op het eiland geweest. Ook heb ik hier mijn klamboe aanbeden want je wil niet weten wie er allemaal op visite was. Daarnaast vond ik in het vliegtuig al dat Fiji er uitzag als een sprookje: Groen met allemaal bruine paadjes (in gedachten zag ik al meisjes in jurkjes met GROTE lollies rondrennen en jongetjes die soldaatje spelen). Nabua zag echter uit als Teletubbieland met te veel palmbomen! Maargoed, in Korovou heb ik de mooite sunset ooit gezien en lekker cocosnoten gegeten en gedronken. Ook nog een cocktail met verse cocosmelk. In Wayalailai ben ik een hike gaan maken. Natuurlijk ben ik een van de 3 sukkels die dit op z'n teenslippertjes en uiteindelijk blote voeten doet. Rockclimbing in de regen, met modder en blote voeten is geen aanrader (maar eigelijk toch wel want gelachen hebben we :p). Later ben ik ook nog met haaien gaan snorkelen!!! Echt geweldig was dit! Er was een haai op 1meter afstand, harstikke leuk! Hij was denk ik een meter lang. Voor vertrek nog even wat leuke foto's in het water en op het strand gemaakt. Toen door naar BeachComber, alweer het laatste eiland :( Hier aangekomen zijn we begonnen met uitrusten (je word erg moe van niks doen ;)). 's Avonds was het partyhardy in de bar, een heeeerlijke avond gehad waarop iedereen los ging! En vanmorgen ben ik gaan snorkelen: Prachtige vissen gezien in alle kleuren van de regenboog, net als de zeesterren. Echt geweldig! Verder nog even van het goede leven genoten en rond 'n uur of 6 weer op het main island gearriveerd... Gelukkig niet alleen maar met Zweden, Engeland, Zwitserland en 'n beetje Duitsland, nog altijd harstikke gezellig dus!:)

Anyway, waar het dus op neer komt: Ik ben de laatste weken druk bezig geweest mijn dromen te vervullen. En zoals Kelly, Doreth en ik wijs zeggen: Don't dream about it... Just do it!!!
I'm still living the good life! Niets te klagen! :D

Lieve groetjes uit het paradijs!!!! :D

Kryschja

  • 06 Maart 2012 - 11:34

    Louis:

    Super leuk verhaal. top

    Just do it!!

  • 06 Maart 2012 - 12:00

    Vinnie:

    Absoluut geen ene hol aan Kamikryschja!!! Geen ene hol...

    :)

  • 06 Maart 2012 - 12:15

    Gaston:

    waaauuuwww gaaf hoor! Enjoy!

  • 06 Maart 2012 - 19:22

    Staschja:

    Hee zusje,

    Wat een meesterlijk mooi verhaal weer! Echt super om te zien dat jij dingen doet die je graag wilt doen. Houden zo! We moeten snel weer even skypen he kleintje. Hou je taai en tot in NZ (via skype dan).

    Dikke kus van je grote zus

  • 07 Maart 2012 - 11:34

    Do:

    Wat een verhaal gewoon super!! Ken dat vakantie gevoel ook! Had ik toen ik op de Cook Islands was. Voor de niet reizigers het is hard werken hoor maanden rondreizen in meerdere landen ;)

    Have fun mate, big hug and kisses

  • 07 Maart 2012 - 21:59

    Daniëlle Hofman:

    Heey Kryschja,
    Jij weet wanneer je je WBJ.nu verhaal en bijbehorende foto's het internet op gooit! Even iedereen ontzettend jaloers maken. Hier was het vandaag 5 graden (jawel) en regenbuien die beter bij de herfst passen.. en juist dan stuurt Kryschja een reisverslag...
    Geweldig, jouw verhaal en dan die prachtige foto's. Voor mij lijkt het op het computerscherm al een paradijs, laat staan als je het in het echt mag beleven! Ik bewonder je enthousiasme en doorzettingsvermogen om dat wat je van plan was te realiseren. Geniet ervan en maak er nog een mooie tijd van. Veel liefs, Daniëlle

  • 08 Maart 2012 - 02:46

    Doreth & Kelly:

    Hee Kryschja!!!!!!!!!
    TOP VERSLAG!! We zijn helemaal blij dat je het zo goed naar je zin hebt gehad op Fiji!! Nu weer naar nieuw Zeeland?!! Wij zijn inmiddels net terug van Fraser Island! Beetje slecht weer gehad maar wel een super goede trip gehad! Zeker een aanrader :D Nu vervolgen we onze route noordwaards richting Cairns!! We blijven je volgen en zeker als je volgende blog weer zo'n geweldige titel heeft!
    Leuk dat je aan ons hebt gedacht!!
    Dikke kus Do & Kelly!!!

  • 09 Maart 2012 - 20:38

    Huub En Annie Jacobs:

    Hoi Kryschja,

    Eindelijk je droom is uit gekomen,wat een mooi verhaal alweer en wat een mooie fotos met die zonsondergang en die palm bomen.Daar verlangen wij ook naar de lente en het mooie weer voor de rest hebben wij ook niets te klagen.We wensen je nog veel plezier met de dingen die je nog gaat onder nemen en kijken uit naar het volgende reisverslag.

    Groetjes van Huub,Annie,Roy en Wilhelmien Oet Gaol.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 825
Totaal aantal bezoekers 89164

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: