Bula! Let's go surfing! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Bula! Let's go surfing! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Bula! Let's go surfing!

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

13 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hoihoi allemaal!

Na een heerlijke maand in Dubbo –Dubbo waar Australia Day niet overgeslagen, wel bijna vergeten werd. Op het nippertje gevierd met een heerlijke pasta en een lekker biertje! Dubbo waar ook de Australian Open niet aan ons voorbij ging, in tegendeel zelfs nauwkeurig gevolgd werd en met een vurige finale beeindigd (geloof me, het was niet alleen vurig tussen de spelers...). Nadal werd helaas of niet helaas verslagen door Djokovic, of zoals Noel (zeg Nol) de huisbaas hem liever noemt: Djokobitch! Dubbo waar elke kamer een ontiegelijke puinzooi was en waar het hele hostel met elkaar zat te bbq-en op een bewuste zondagavond. Dubbo waar de pizza niet bij Domino’s gehaald werd maar gewoon zelf met de blote hand gemaakt werd. Waar bijna elke avond weer een heerlijke pasta op tafel stond (was het geen pasta, dan was het wel iets anders lekkers). Waar ook mijn 2 Nederlandse vrinden van de begingroep niet konden wegblijven. Dubbo waar ik geleerd heb om te leven als een koala! Dubbo waar ik het vreselijk goed naar mijn zin heb gehad, te gekke mensen heb ontmoet en gelijkertijd ook nog een paar centjes verdiend heb. DUBBO.
Na deze heerlijke maand gebeurd het dan toch dat ik me met twee Italianen op weg naar Sydney bevindt. Het is tijd voor nieuwe avonturen!

En zo kom ik in een superdeluxe hostel genaamd D'luxe hostel. Na 'n weekje hier gewoond te hebben, een paar dagen met en een paar dagen zonder Italianen :(. En na flink wat musea, bibliotheken, parlementsgebouwen, de Chinese Garden en 't beste plekje in Darling Harbour ooit bezocht te hebben met mijn Deutsche freundin waarvan ik de naam niet weet en mijn Chileense amiga (vriendin) Fran, vind ik het tijd worden toch weer verder te gaan reizen. Zo gebeurd het dat ik ongeveer 'n uurtje of 3 geleden een surftour geboekt heb waar ik woensdag aan begin! Ik ga surfend van Sydney naar Byron Bay. Daarna heb ik 5 dagen om in Brisbane te komen want de 26e vlieg ik van Brisbane naar Auckland, Nieuw-Zeeland. Hier blijf ik een dag. En dan, gewoon omdat het kan, vlieg ik 28 februari naar FIJI ! IK GA NAAR FIJI ! :D :D :D Het is nog allemaal een beetje aan het bezinken, maar ongeveer 30 minuten geleden is mijn ticket geboekt. Van 28 februari tot 8 maart zal ik me bevinden in het land waar 'Bula' 'hoi' betekent! Ik ga 6 nachtjes op de eilanden slapen die in het mooie blauwe water liggen :). (Voor de erg geinteresseerden die willen googlen: Coral View, Nabua, Korovou, Wayalailai en Beachcomber mogen mij verwachten ;)). Ik kan hier gaan snorkelen, kayakken, relaxen, eten, slapen, bruin worden (als het niet regent), wandelen (15 minuten en dan ben je 't eiland rond), feesten EN zwemmen met HAAIEN! Ze bidden tot de Shark-God (haaien-god) van tevoren en ze vertellen je dat de haaien 'not hungry for people' zijn (geen mensen eten), en dan ga je het water in! Moet me dit toch eens gaan bekijken gezien ik niet gelovig ben, moet ik dan wel geloven in de Shark-God?????

Anyway, I am living the good life!

IK GA NAAR FIJI !!!!!!! :D

BULA BULA !

  • 13 Februari 2012 - 02:45

    Felice:

    Hola chica! Volgens mij zit het reis gevoel er weer goed in. Van Dubbo naar Sydney en zo via Brisbane naar NZ en Fiji! Gewoon omdat het kan;) Nee, je hebt het zo slecht nog niet! Dus bij deze: Geniet, geniet, geniet!

  • 13 Februari 2012 - 09:18

    Uncle Joe:

    Hoi meissie,

    Helemaal te gek dat je naar Fiji kan! Zo kom je nog eens ergens. Heb je je italiaanse bodyguards gedumpt? Ze komen in het verhaal verder niet meer voor. Misschien kom je wel een leuke inwoner van Fiji tegen. Hoe noem je een inwoner trouwens Fijiaan of zo?
    Nog steeds winter hier. Vannacht heeft het nog heel licht gesneeuwd maar de temperaturen gaan naar positieve waarden deze week. Ben nog gaan skieen in Zuid Duitsland. Rete-koud maar wel prima sneeuw.
    Ik wens je veel plezier en een goede reis.
    Groeten,
    Jos Mieke en Tim

  • 13 Februari 2012 - 10:24

    Vinnie:

    Niks an, Fiji. Niks te beleven, niks te zien, helemaal niet leuk. En ik ben ook helemaal niet jaloers op je :)

  • 13 Februari 2012 - 14:38

    Sanne:

    Jij gaaat naaar freakinnnn FIJI!!! Bwaaa, heel erg jaloers maar ik gun het je van harten... Doe maar lekker genieten!!:D kusss

  • 15 Februari 2012 - 12:57

    Do:

    Wat een verhaal al weer, helemaal jaloers op je super plannen voor het surfen, Fiji en nieuw zeeland. Ik wil (ook) weer!!!!!

    Have fun mate! xoxo

  • 15 Februari 2012 - 18:25

    Elly Hanssen:

    Bula Kryschja,
    Ik las net je reisverslag en dacht: "misschien kan ik eens iets van me laten horen". Laatst sprak ik nog met je moeder toen die samen met je vader en met de hond -hoe heet 'ie ook alweer?- bij ons langs kwam gewandeld. Ze zei nog dat je het wel leuk vond om iets van "thuis" te horen. Dus daarom ga ik je nu even lekker maken.......
    - voor het Carnaval. De pekskes hangen alweer klaar en het vriest niet meer. Dus dat belooft wat!
    - het Stella Maris Cabaret dat in volle gang is. Ik doe er zelf niet meer aan mee, maar ik ben afgelopen week gaan kijken en het was weer erg leuk.
    - de dagen die alweer aan het lengen zijn. Zelfs bij slecht weer is het al licht tot kwart voor zes!! Het gaat weer de goede kant op.

    Maar natuurlijk zou ik dat alles inruilen voor een tripje naar Fiji. Helemaal te gek. Geniet er maar van.

    Ik vind je hartstikke dapper dat je zo'n reis in je eentje durft te ondernemen. Super. Als je weer eens in het land bent, hoor ik graag een live reisverslag. Denk maar niet te veel aan ons en pluk de dag.

    Groetjes van Elly.

  • 28 Februari 2012 - 19:11

    Idy Theeven:

    Ha Kryschja,

    Kind, wat kan ik je benijden. Ik zou meteen achter je aan willen reizen na het lezen van jouw avonturen. Wat je allemaal durft en meemaakt! Petje af!
    Ook nog goed voor je talen, dat gereis. Je leert in korte tijd meer Italiaans dan drie jaar in een klas. Vooral dat woord "stronzo", dat leer je niet uit de boeken.
    Kryschja, ik blijf je volgen. Geniet van je verblijf op de Figi eilanden en let goed op jezelf! Saluti!
    Ps:Hebben je ouders nog wel een rustige nacht? Viele Grüße! Deine (ehemalige) Deutschlehrerin von Stella Maris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 89166

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: