Cheers mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Cheers mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Cheers mate!

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

01 Januari 2012 | Australië, Sydney

G'day!

Voordat ik begin wil ik jullie een gelukkig nieuwjaar en het allerbeste wensen voor 2012 :) !

Maar even denken, waar was ik gebleven?
Na Adelaide zijn we naar Broken Hill gereden. Hier was het aardig warm, elke dag rond de 35-40 graden :) Heerlijk! Heb prachtige dingen gezien, onder andere Mundi Mundi. Dat is een van de weinige plekjes op de wereld waar je kunt zien dat de aarde rond is! Heel vet. 's Avonds na de bbq ook weer even terug gereden om hier de zon onder te zien gaan, dit leverde mooie (the lion king-) plaatjes op. Verder in Broken Hill niet heel veel gedaan. Ben bij The Palace Hotel gaan kijken, hier is een film opgenomen (Priscilla, queen of the desert). En we zijn naar Silverton gereden, nog erger dan Geulle, bestaande uit 3 straten!
Toen was het tijd voor kerst... Wat een ramp! We zijn deze dag met een goed voornemen begonnen en hebben 'm met 'n mooie kerstgedachte afgesloten. Eerste kerstdag hebben we alles bij elkaar 'n uurtje of 8 gereden, McDonalds gegeten die niet gaar was, en uuuren gezocht naar een camping. Maar alle campings waren gesloten. Uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen 'n man bij z'n familie-diner weg te halen. Dit met 't gevolg dat we 'n campingplek for free kregen, incl. elektriciteit en douchemuntjes! 'Happy Christmas' zei die :) Wat lief! Heb ook heerlijk geslapen die nacht.
Tweede kerstdag was beter. We waren namelijk al in Bulli, bij Wollongong, heel dicht bij Sydney dus. In no-time waren we in Sydney waar we 'n topcamping gevonden hebben! We hebben 'n plekje waar de Jucy net op past. Inmiddels staat de halve straat vol met allemaal campertjes en tenten, op iedere vrije vierkante meter proppen ze nog n nieuwe tent! Niet normaal, wel heel gezellig :). 's Avonds 'n lekker kangoeroetje gegeten, panfriet gehad en bier. Mnom mnom! :) Aangekomen in Sydney heb ik 'the good life' geleefd :) Heerlijk de stad in en relaxen tussen Harbour Bridge en Opera House in, what else do you want?! Can't be better! Wat is Sydney toch bijzonder. Zal jullie een van mijn mooie dagen hier beschrijven (uit mijn persoooonlijke dagboek (a)):

29-11-2011, Mooiste plekje van Sydney

Nu snap ik de t-shirts met de opdruk: I (L) Sydney, want... I love Sydney! Wat een te gekke stad is dit toch! Vanmorgen op m'n gemak opgestaan en klaargemaakt voor mijn 'day of shopping'. Perongeluk de bus naar het station gehaald, wat me weer een wandeling van 'n half uur bespaarde. Zes mensen gesproken die me vertelden waar het station nou precies lag en vervolgens in 1x goed van Rockdale naar Circular Quay getreint! Hier weer naar de UGG-winkel, 3 paar laten wegleggen en bij de post-office de verzendprijzen gaan navragen. Vijf minuten later loop ik met 3 zakken - waar met KOEIENLETTERS 'UGG' op staat-, een lege beurs en een rood hoofd van schaamte over straat. Ik schrijf een leuk briefje aan de Brulsjes (piet en Felke) en doe deze samen met de UGGS op de post. Met een heeerlijk voldaan gevoel loop ik de drukke stad weer in, haal 'n bekertje thee en een croissantje en ga weer op het mooiste plekje van Sydney zitten. Tussen Harbour Bridge en The Opera House in. Lekker mensen kijken, muziek luisteren en een boekje lezen. Waaw! Magisch :) Wat een gevoel!

...
Heerlijk he???

Nou inmiddels weer een paar dagen verder en ook gelijk een heel nieuw jaar! Om 7 uur zijn we opgestaan, de laatste dag van vorig jaar. Om 10 uur stonden we in de rij voor Botanic Gardens, alsof we dr al vanaf 8 uur stonden. Om 12 uur was Mejuffrouw Bruls binnen en om half 2 't jaar daarna weer buiten. De hele dag een beetje rondgehangen in de tuin en gewacht op 't kindervuurwerk om 9 uur. Dit was al leuk om te zien. 'n Paar seconden voor 12 stond ik met 'n 30.000 anderen af te tellen en te schreeuwen en te juichen en te genieten! Natuurlijk alles in eigen taal: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 .............. HAPPY NEW YEAR! WHOEHOEEH WOWEHEOEHEOEH WEH ! Wat 'n gevoel ! WAAAAW! Sta je daar met zoveel mensen te schreeuwen, af te tellen en naar 't vuurwerk te staren dat boven de brug uitschiet! Helemaal geweldig! Echt 'n must-do! Vervolgens hadden we kaartjes voor een sjieke tent waar jongens niet binnen mochten met korte broeken (in dit weer -.-) dus dat ging niet door. Gelukkig wel geld teruggekregen :) Toen door naar 'n andere party waar we wel binnen mochten en genoten van 't feit dat we 50 dollar terug hadden :) Heb een leuke eerste nacht van 2012 gehad en mijn jaar ingeluid met 'n lekkere Vodka!

See you next time.

Liefs,

Kryschja

• 01 Januari 2012 - 01:51

Kryschja Bruls:

Check de 39 graden die we hier hebben! 2012 begint goeeeeddd!!!!!!

• 01 Januari 2012 - 08:03

Marion En Jac:

een gelukkig nieuwjaar en maak er een mooi jaar van groetjes van marion en jac

• 01 Januari 2012 - 09:06

Jean Bruls:

Hallo Kryschja
    Van uit Geulle de beste wensen voor het nieuwejaar en dat je nog veel mag genieten van je mooie reis ,we kijkken uit naar je mooie reisverslagen
    groetjes Nelly en Jean

• 01 Januari 2012 - 10:58

Mam:

Hey Kryschja die twee (Jean en Jac) zijn er wel erg vroeg bij hè?
    Leuk om even met je te skypen vannacht om 2.00 uur onze tijd. Ging echt heel erg goed via de ipad. Eens kijken of het gewoon via de computer ook zo duidelijk is. Anders toch maar .....??? je raadt het al.
    Maak er een mooi jaar van en geniet van het leven zo ver van huis.
    Dikke kus

• 01 Januari 2012 - 16:06

Vinnie:

De beste wensen! En het blijft vervelend klinken allemaal ;)

• 01 Januari 2012 - 16:35

Femke Lucie Bert:

We wensen jou een in alle opzichten goed 2012. Leuk om jouw reisverslagen te lezen, we kunnen ons zodoende inleven wat jij allemaal beleeft, geweldig.
    Liefs, Femke, Bert en Lucie.

• 01 Januari 2012 - 19:45

De Voldertjes:

Hoi Kryschja,

Happy New Year!!! Wij wensen jou heel veel geluk en reisplezier voor 2012!!! Blijf zulke leuke reisverslagen maken, we genieten ervan. Have a good time!

Dikke knuffel van ons allemaal,
    Marco, Marjo, Cas en Evi

• 01 Januari 2012 - 23:19

Felice:

Gelukkig nieuwjaar Downunder!!!

• 07 Januari 2012 - 17:00

Nettie En Hub:

Hoi Kryschja,

Alsnog de beste wensen van ons voor 2012. Geniet van alle moois wat er te beleven en te zien is,maar dat doe je al blijkt uit de reisverslagen.
    Tot de volgende keer.

Groetjes,