Thanks mate! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Thanks mate! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Thanks mate!

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

17 December 2011 | Australië, Adelaide

G'day my lovely followers!

Hier ben ik weer met nieuwe verhalen! :) Vandaag is het niet zo'n mooi weer, dus een uitstekende dag om te internetten en jullie op de hoogte te brengen van al mijn belevenissen en ervaringen. (heb gisteren al over 't een en ander nagedacht toen ik lekker op m'n handdoekje op het strand in de 31 graden zon lag.............;)).

Ik begin even met het volgende:
We hebben witte kangoeroes gespot (hierdoor kreeg ongelofelijk veel zin in witte chocolade ?) en we zijn in Adelaide aangekomen. Heb tot nu toe alleen nog maar het strand gezien, maar dat beviel al goed! :)

Morgen gaan we naar de Broken Hills, (where the outback begins....) :) Ben inmiddels al gewend geen bereik te hebben, dat zal hier niet veel anders zijn :) Maar voor de leuk geef ik toch nog even mijn telefoonnummer door: +61420516340 (van de PLUS geeen 06 maken, dit is namelijk een 04 nummer :p). Voor de sponsors heb ik hier ook nog mijn postadres:
C/- Australian Backpackers Kryschja Bruls #9938
2/220 William Street
Woolloomooloo
Sydney NSW 2011
Australia

Daarnaast wil ik nu ook nog even gebruik maken van de gelegenheid, om mezelf te bedanken (vandaar Thanks mate!).
Ik wil mezelf bedanken voor al het harde werken van de afgelopen maanden, waardoor het mogelijk is al dit moois mee te maken :D (applaus :$).


Anyway, back to the point. Zoals ik al zei heb ik weer nieuwe verhalen en erg veel meegemaakt.
In Melbourne heb ik het grootste cassino oooit gezien! (voor mij het grootste) (was volgens mij ook de eerste die ik zag, hooguit de tweede...). Maar hij was heel mooi en heel groot (2 etages en zeker 'n kilometer lang en bijna 'n halve breed), The Crown Towers :). Daar ook nog even naar de Victoria Market geweest, was ook leuk om te zien.
Na Melbourne doorgereden naar Philip Island. Hier de mooiste 'Penguin Parade' ever gezien! Voor 20 dollar hebben we 'n uur in de kou en wind zitten te wachten totdat de mini-pingwings het eindelijk tijd vonden worden uit het water te kruipen en hun holletjes in te gaan. Helaas mochten we geen foto's maken, dus heb geen bewijs ervan :( Een echte Happy Feet voorstelling was het niet (een goede troost was de wifi in het gebouw), maar toch leuk om eventjes gezien te hebben :). Daarna door naar Cowes, op zoek naar een camping. We zijn er inmiddels sterren in geworden van 4 personen 2 te maken. Dit werkt op heel veel campings en scheelt ons een hoop geld, niemand die er iets van merkt/zegt :).
Nou, om toch 'n beetje voorzichtig te zijn, vertrokken we de dag erna al erg vroeg van de camping naar het strand. Niels K. aan het stuur. Of dit een goed plan was op de vroege morgen is ons nog steeds een raadsel, want binnen enkele minuten staan we met de Jucy vast op 'n huppel van 'n 75cm hoog!?!?! Eerst rijden we er tegenaan, en met een beetje extra gas beland je erop ;). En dit om half 7 's morgens, op de lege maag... DRAMA! Eerst duwen en trekken, gassen en afvragen hoe dit mogelijk was. Niet los te krijgen! Toen had Niels K. gelukkig een lovely Aussie-guy kunnen vinden die ons wel even kwam uitgraven en daarna konden we weer op pad.'s Avonds weer naar de camping, deze keer gewoon netjes met z'n viertjes. Hier ongeveer 2 nachten geslapen voor de prijs van 1 (en perongeluk de handdoek van de buren meegenomen) (echt perongeluk! Ze had 'm tussen onze handdoeken gehangen...) en weer vroeg op pad, op naar de Great Ocean Road.

Eerst naar Torquay, begin GOR, toen weer naar Geelong, weer terug naar Torquay. Hier hebben we 'n topavond gehad, op de camping! We hadden 'n paar jonge Australiers ontmoet en met hen een aantal biertjes genuttigd :) Harstikke gezellig en een goed slaapmutsje gehad :). De dag erna weer vroeg op, we gingen naar Bells Bay (ook GOR). Hier waren blijkbaar de grootste golven van Australie die het strand op komen. Dat hebben we geweten ook... Maartjes Iphone is in zee gevallen toen die heel kortbij kwam en wij schrokken :(. Heel vervelend maar gelukkig is al vanalles geregeld met haar papa. Daarna door naar Lorne, 'n klein stadje waar 't best gezellig was. Heb hier op 't strand ook nog even 'n leuke foto gemaakt voor 'n kerstkaartje voor jullie! :D Toen 'n stukje verder gereden naar 'n free barbecue waar we wat vlees op 't vuur hebben gelegd en lekker met 'n biertje genoten hebben van de vrijheid en de mooie golven :) De bergen -middle of nowhere- in, naar de free bush campsite. Hier hebben we de nacht doorgebracht. De dag erna naar Anglesea gereden waar we onze eerste levende kangoeroes van dichtbij hebben gespot op de golfcourse! Harstikke leuk! :D
Vervolgens zijn we naar wat mooie lookouts geweest, waaronder Teddy's lookout, deze zie je ook altijd in boekjes, heel mooi! :) Nog 'n wandeling gemaakt in Beech Forest en een aantal watervallen gezien.
Van Apollo Bay naar Cape Otway gereden, inmiddels was het de 2e keer dat we bijna geen bezine meer hadden en iets later de 1e keer dat we inderdaad geen benzine meer hadden.... But, no worries mate! Ons rescue-team was al onderweg in hun Wicked-busje (zoiets als de Jucy). Na 'n halfuurtje waren we alweer onderweg naar Johanna beach, ook een free bush campsite. Hier waren ongelofelijk grote golven, je mocht er ook niet zwemmen, en 't strand had 'n beetje 'n creepy iets (ik denk vanwege de hoge rotsen).
De dag daarna 'n lekker real Oz 'brekky' gehad :) De Twelve Apostles gezien, de London Bridge en Bay of Islands konden ook niet achterblijven :) En ook Loch ard Gorge hebben we niet genegeerd.
Onderweg hebben we trouwens ook nog leuke beestjes gezien, De Koala. Ik lig helemaal dubbel als ik er een zie, wat 'n face heeft dat beest! Prachtig! :p

En toen, de tot nu toe mooiste dag van de hele reis :)
We reden van Nelson naar de Grampians, een gebergte in Victoria. Eerst zijn we naar het hoogste puntje geweest, Mount William. Heel mooi uitzicht gehad! Toen naar de Boroka lookout, deze viel een beetje tegen (geen zon en niet echt om over naar huis te schrijven...). Vervolgens zijn we naar Reed lookout & Balconies gereden. Waaaw! Prachtig! Hier hebben we lekker pasta gegeten en 'n biertje gedronken :) En voor de zonsondergang zijn we naar de Balconies gelopen. Dit is echt de mooiste zonsondergang die ik ooit heb gezien!! We zaten op 't puntje van een rots te genieten van de view :). Onbeschrijfelijk!
Toen we terugliepen naar de auto maakten de twee kangoeroes die we zagen de dag compleet :). En nog completer werd ie toen ik door het bos liep, op zoek naar brandhout, me doodschrok van 'n skippy die lekker zat te eten, en daarna met een biertje (oeps alweer) bij het kampvuur zat. Waaw! Wat een magische dag! Nog even lekker genietend van het vuur en al het moois dat ik gezien had keek ik naar het prachtige sterrenstelsel boven me, waar ook 'mijn' ster bij staat om over me te waken :) <3 Uitkijkend naar morgen, weer zo'n vrijheid als vandaag. Ik leef! :)


  • 17 December 2011 - 09:58

    Uncle Joe:

    Hallo meissie,
    Wat een verhalen en avonturen allemaal!
    Je kunt wel lezen dat je het er goed naar je zin hebt. De pasta's en pintjes schijnen goed in de smaak te vallen en witte kangaroes zijn wel heel erg apart. Die zie je hier niet zoveel. Hooguit een verdwaalde orka of pinguin die in Scheveningen aanspoelt. Ben vanmorgen onze hond Sem gaan uitlaten en moest tussen de drollen van andere honden door zijn keutels gaan opruimen. Met break dance-achtige bewegingen wist ik het zonder uitglijders te presteren. Knap of mazzel? Kijk, dat is Nederland. Zul jij geen last hebben denk ik? Vandaag begint met een lekker zonnetje en een graad of 5. Ga zo meteen met Tim naar een voetbalwedstrijd in Amstenrade. Misschien hebben ze daar ook een lookout: een plek vanwaar je alles kunt overzien, kopje koffie in de hand en geen wind en regen aan je hoofd: de kantine dus. Afhankelijk van het weer bezoek ik morgen misschien wel Mount Snijdersberg of Mount Moorveld. Of wordt het toch de freebush van Sweijkhuizen? Geen idee, maar ik leef!
    Groeten en tot ziens weer.
    Joe, Mike en Tim

  • 18 December 2011 - 17:04

    Piet:

    Hee zussie!

    Wat een bier allemaal zeg, je begint op een student te lijken!
    Geen gekke dingen doen he! Tenminste, geen gevaarlijke gekke dingen.
    Mooi verhaaltje weer hoor!
    Doe je goed. Succes voor Maartje zonder Iphone en let een beetje op met de zee, voor je het weten spoelen er dingen weg ;)

    Kus van je grote zus

  • 23 December 2011 - 16:37

    Huub En Annie:

    Hoi Kryschja,

    Wat een verhalen alweer zo te zien geniet je er van gelijk heb je.Ook wij leven hier Aan de Maas bij 11gr.en een miezerigeregen helemaal geen kerst gevoel maar wij maken er wat van.We wish you a Merry Cristmas and aHappy new Year on the beatch. Groetjes van Huub,Annie,Marc,Roy en niet te vergeten Wilhelmien.

  • 26 December 2011 - 12:52

    Anita:

    heeee maedschje,
    n zaalig kersjmus dao wiet weg,
    (klink ff anges dan al dat engelsch he?)

    En, ??? t is 2e kerstdag vandaag, wanneer heb je tijd om te schrijven hoe Kerst daar is?
    Het zou 20 graden zijn vandaag? valt een beetje tegen denk ik, hier is het maar een beetje minder.
    Hier een kerst zoals altijd, vooral veel eten maar ook veel gezelligheid met iedereen samen.
    Gisteren een lekker 4 gangen diner gehad bij Uncle Joe en Mieke, hij had weer eens zijn best gedaan, het was heerlijk, helaas geen kangoeroe vlees
    maar ja,hij wist misschien niet hoe hij dat moest klaarmaken, dat moet jij ons maar eens vertellen.
    Vandaag nog een keer een kerstdiner bij vrienden en dan zijn die dagen alweer voorbij.
    Nu wacht ik jouw berichtje af,ben benieuwd
    liefs,
    Anita

  • 27 December 2011 - 19:14

    Henkie Penkie:

    leuke foto's. leuk verhaal. benieuwd naar de volgende. have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 89156

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: