From Sydney to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu From Sydney to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

From Sydney to Melbourne

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

05 December 2011 | Australië, Melbourne

G'day everybody!

Here I am again.

Ben inmiddels aangekomen in Melbourne maar ga jullie eerst vertellen over de Blue Mountains en het surfen.

De Blue Mountains waren prachtig! Echt heel erg mooi! We hebben een wandeling gemaakt van 3 uur lang. Natuuuurlijk ben ik even keihard gevallen en was het einde (van mijn leven) bijna in zicht. Ik stond op 'n rots om een foto te maken en opeens gleed mijn rechtervoet weg. Hierdoor viel ik, eerste angst was met mijn hoofd op de rots (tourguide wist niet hoe die het had), 2e angst was de waterval die in zicht kwam. Toen ik wist dat ik daarvoor kon stoppen was de 3e angst mijn rug (zou ik nog kunnen lopen?!?!), toen ik wist dat dat werkte maakte ik mij vreselijk druk om mijn telefoon en fototoestel die ik mijn daypack zaten!! ('Telefoon' was dan ook 't eerste wat ik riep :p). Nou, omdat ik toch al zeikenat was meteen maar ff 'n duik genomen daar :) Was vreselijk koud maar wel supergaaf om eens te doen, zwemmen in de Blue Mountains!
De wandeling nog ff afgemaakt en door naar de Three Sisters. Ook heel mooi om te zien :)

De dag erna, woensdag, zijn we gaan surfen. Dat was echt geweldig! Meteen de eerste keer op een golf stond ik al! :D Stiekem wel 'n beetje trots op 't feit dat de surfdudes en Marloes (en 'n paar mensen van de groep) zeiden dat ik 't goed deed :). Vond het zo gaaf dat ik heb besloten om in januari de surftour van 5 dagen te gaan doen :) Even kijken hoe we dit gaan regelen dus.
's Avonds zijn we met de surfdudes naar 'n feestje op Bondi Beach gegaan. Dat bekende strand van Australie dat op tv komt met Bondi Rescue. Supergaaf. Een van de lifeguards was ook aan 't surfen! Ze hadden hun wetsuits met neonlampjes verlicht en hun surfboards ook, heel gaaf om te zien :) Verder was het niet heel speciaal. Zijn wel nog ff op stap gegaan in Bondi maar redelijk vroeg naar huis (gelijk zwartgereden in 'n trein, sssst!).

Donderdag hadden we 'n vrij dagje. 's Morgens afscheid genomen van Thijs, Renske, Lennart en Leon, heel jammer want was erg gezellig met hen!
's Middags ben ik met Maartje op zoek gegaan naar een geschikte camper voor de komende maand. We waren helemaal gek van de Jucy die we voor een special price konden krijgen! De Jucy heeft een keukentje in de kofferbak, 'n penthouse op 't dak, en onder in de Jucy kan net als in de Penthouse met 2 personen geslapen worden. Harstikke gezellig ook (a Jucy is perfect for 2, great for 3 and party for 4!). Net als ons vonden de Nielzen de Jucy geweldig en daarom hebben we 'm gehuurd! Van 2 december tot en met 2 januari is dit ons huisje!
Vrijdag zijn we dus met onze Jucy vertrokken. In Wollongong op 't strand gelegen, door naar Nowra waar we op 'n crimineel plekkie lekkere pasta gemaakt hebben., Toen toch maar verder gereden naar 'n veiliger plekkie om te slapen (een parkeerplaats in Nowra). The Penthouse uitgeklapt en de oogjes dicht :) 's Morgens met 'n gekookt eitje en geroosterd brood in de maag weer op pad. Eerst gestopt om bij Batemans Bay lekker op t strand te liggen en vervolgens ook nog bij Sunshine Bay 'n kijkje genomen.
Toen heel veel km's gereden over wegen waar aan weerszijden alleen maar bomen te zien waren en waar geen einde aan kwam. Werd nog spannend ook want de Jucy slurpt benzine als 'n malle en deze werd steeds minder op de teller. Eindelijk bij 'n dorpje aangekomen, te duur getankend en om dit goed te maken 'zwart geslapen' op een camping (dat komt ervan als je geen receptie of poortje hebt!!). De Jucy voor de zekerheid toch maar heel stiekem achter 'n schuurtje geparkeerd. Lekker chili gegeten en bezoek gehad van 'n gek beessie, we hebben nog even geen idee van wat 't was.
De dag erna heb ik een aantal uurtjes gereden, lekker gestopt bij 'n typische Australische Gipsy Market. Harstikke gezellig. Toen we na honderden km's eindelijk in Melbourne aankwamen heb ik mensen gebeld die ik afgelopen zomer met Rieu in Maastricht heb leren kennen. We hadden vanochtend afgesproken op Federation Square, hier heeft ze ons even rondgeleid en Melbourne is gelijk 'n stuk leuker! Ook heel leuk om haar te ontmoeten! :)
Onze nacht hebben we doorgebracht aan 't strand, samen met de Jucy. Helaas kwam de beautiful view ons duur betaalt te staan, dank aan onze personal wakeup-(Call) vanochtend. De meneer met het bonnetjes-machine. Heel jammer want dit verpest ons idee toch wel een beetje!

We blijven nu nog een paar dagen in Melbourne, gaan dan door naar Adelaide, via de Great Ocean Road :) En hebben 't plan om ook nog een stukje outback te doen. Uluru zal ik deze maand helaas niet gaan zien want dat is veel te ver, maar hoop dit later nog goed te kunnen maken :)

Tot de volgende keer!

Liefs, Kryschja


Ps. Dankjewel voor alle reacties, dat vind ik echt superleuk om te lezen! :)

  • 05 December 2011 - 06:41

    Jos:

    Hoi Kryschja,

    Leuk weer van je te horen.
    Het is wel een avontuur daar down under. Zo te horen heb je wel een leuke groep om mee op te trekken en maak je heel wat mee.
    Het is vast lekker warm terwijl het hier nu echt herfst is. Nog niet echt koud maar wel met regen, wind, bladeren zijn zo goed als weg.
    Nadat vanavond Sinterklaas heeft gereden maken we ons alweer op voor de Kerst. Veel plezier nog en tot je volgende verslag.
    Groeten,
    Jos Mieke en Tim

  • 05 December 2011 - 07:07

    Jaap:

    Hoi hoi. Weer een leuk verhaal....

  • 05 December 2011 - 08:59

    Felice:

    Mmm... Jucy! Geniale groene kikker:D Zo te lezen ben je er ook wel blij mee. Nice dat je nog mensen in Melbourne ontmoet hebt en er staat je nog een mooie trip te wachten; The Great Ocean Road. Let op voor springende kanga's op de weg en kijk goed in de bomen op de Great Ocean Road, want dan zie maybe je 1e Koala beertje. Veel plezier met jullie nieuwe mooie rijdende huisje en de road trip! xxx

  • 05 December 2011 - 20:48

    Hub En Joke Pluis:

    Kryschja wij lezen met aandacht je berichten van je reis door Australie" we gloven dat je het heel goed naar je zin hebt daar ,je ziet dingen waar wij alleen maar van kunnen dromen maar het is je gegund.Hopelijk ben je met een leuke groep opstap maarzo te lezen is dat wel zo.het is leuk te horen dat jullie een camper gehuurd hebben zo dat jullie de tydt aan je eigen hebt om wat te bekijken Kryschja je maakt er elke keer een mooi verhaal van dus wachten wij met smagt op je volgende belevenissen.De groeten uit Geulle en geniet van elke dag tot weder horen.Hoi HUB en JOKE.


  • 05 December 2011 - 21:40

    Frans B:

    Hey Kryschja!
    Vanuit een druilerig, koud en winderig NL is het het bij jou gelukkig een stuk beter weer. Lucky bastard. Wat heb je al veel in die paar dagen gepropt! Ik probeer het bij te houden, maar dat lukt bijna niet.... hahahahaha.
    Wil ik ook nog eens absoluut doen met een camper door Australie reizen. Hmmmm duurt nog wel heel lang. Kan pas als ik met pensioen ben. Heel veel plezier nog in Melbourne en omgeving. Karin en Frans

  • 06 December 2011 - 08:33

    Vinnie:

    Klinkt nog vervelender allemaal!

  • 06 December 2011 - 11:35

    Huub En Annie Jacobs:

    Hallo Kryschja,

    Eindelijk is je avontuur begonnen waar je zolang naar hebt uitgekeken we wensen je veel plezier en zullen je blijven volgen.Gelukkig ben je niet alleen.

    Groetjes van Huub,Annie en Roy Oet Gaol.

  • 06 December 2011 - 17:52

    Madelon:

    Enjoy leeve! Klink ech super allemaol! Iech bin ondertussen aon het aaftille, hub nog mer 4 daag heij op Malta te goon en gaon dan alweer naor hoes... Bin benuid naor watse weijer allemaol nog geis beleve. Leeefsxx

  • 08 December 2011 - 10:25

    Do:

    Jeeeeuh weer een verhaal. Wat een leuke break voor op het werk ;P (sssst)
    Ook iets om stik jaloers op te zijn als ik hier in de regen en storm op mijn fiets naar het werk zit!
    Dikke knuffel en ben benieuwd naar je volgende verhaal xxxx

  • 09 December 2011 - 15:04

    Je Tante:

    hee Kryschja,

    Leuk om je berichten te lezen en je schitterende foto's te bekijken. geniet maar van je tijd down under, dominique zou zo weer willen ruilen denk ik. En dan de kerstdagen daar, ben benieuwd hoe dat is, ik hoop dat je ons dat zult laten weten.

    ik blijf je volgen,
    liefs,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 89155

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: