No worries mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu No worries mate! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

No worries mate!

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

28 November 2011 | Australië, Sydney

Hi mate!

Oaahhh jeeeetje! Wat 'n land is dit! En wat 'n stad, echt helemaal fantastisch! Echt geweldig :)

Daar stond ik dan, donderdag 24 november met trillende knietjes, 'n rugzakje en 'n backpack op Schiphol. Stiekem was 't toch wel 'n beetje eng... Heel zielig afscheid genomen van papa, mama en Staschja die me kwamen uitzwaaien (thanks guys :)) en samen met Leonie door de douane, 't vliegtuig in. Nou was meteen harstikke gezellig! We zaten met ons tweetjes naast elkaar, beetje afgezonderd van de groep, dat wel. Maargoed, was groot genoeg om dr 's ff 'n rondje te gaan lopen en 's ff te gaan buurten. Maar toch, de tijd kroop. Die vlucht... Vreeeselijk! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die kan zeggen dat ie dacht: 'volgende week ga ik naar huis!'. Het was verschrikkelijk. Het vliegtuig was erg groot, maar niet groot genoeg om te verdwalen. Toch waren we allemaal eventjes de weg kwijt... Met 15 anderen van tussen de 18 en de 30 jaar vertrok ik dan toch echt naar de andere kant van de wereld, allemaal in ons eentje...

Maar toen, na 'n vliegreis van eerst 'n uurtje of 14 kwamen we aan in Taiwan, waar we 'n geweldig hotel met een nog geweldiger zwembad hadden (bedden in zwembaden waar bubbels uitkomen maken je blij :)). Na 'n uurtje of 6 Taiwan vertrokken we allemaal weer met buikpijn naar 't vliegveld... Wetende dat ons weer 'n vlucht van 10 uur stond te wachten... Gelukkig was 't nu ook best wel laat in NL en waren we redelijk moe. Zo zijn we lekker met de oogjes dicht (of met de oogjes op een prive-schermpje met filmpjes, muziek en spelletjes gericht) Australie ingegleden. Nog ff 'n lekker noodles-ontbijtje gehad en uitgekeken over de outback waar geen einde aan leek te komen!
Na een tijdje waren we er eindelijk! Heerlijk! Weg uit dat vliegtuig, maar nog steeds niet zo blij (ik denk dat we er heel zielig uit hebben gezien, deze keer had ook niemand problemen bij de douane, ik denk dat ze ons zielig vonden...). Toen ik dan eindelijk een stap buiten het vliegveld kon zetten, werd ik helemaal overdondert! Wat een MAGISCH moment! Echt helemaal geweldig! Mijn heimwee was in eeeen klap over! De sfeer, de lucht, de temperatuur, de views! Waaaw! Echt helemaal waaaw! Ik zat meteen in de hele 'no worries' -mentaliteit! Niemand had nog het ik-wil-naar-huis-gevoel! (misschien kwam dit ook door het feit dat ie dan weer 24 uur moest vliegen).
We werden opgepikt door Mathijs en Marloes met wie we naar 'n leuk uitzichtpunt reden. Meteen Harbour Bridge en the Opera House gezien! :D Na jarenlang naar foto's gekeken te hebben kon ik het nu eindelijk met eigen ogen zien. Wat is dat geweldig! (ook een magisch moment!! :D).

Vervolgens op naar het Woodduck hostel waar we de komende dagen zullen verblijven. Lekker kamertjes verdeelt terwijl we in het 'tuintje' wat cola zaten te drinken. We liggen met 7 meiden en 1 jongen op 1 kamer, harstikke gezellig dus! :D (en een ontiegelijke rotzooi!). Ik zal jullie gelijk ook even wat info verschaffen die ons toen nog niet bereikt had: Er zitten kakkerlakken overal! Eerst bij de bbq op 't dak, nu ook in ons hostel. Niet alleen in de keuken, nee ook op onze kamer!? Niet alleen bij de deur, nee nee, ook bij mijn kussen!?!? :o Verder heeft 't hostel z'n smerige kanten, maar ach, dat zal wennen en kan ook erger... :)

Daarna op naar de backpackers lounge, wat info verkrijgen en weer terug naar het hostel, ff opfrissen om te gaan bbq-en op een dak in Sydney met uitzicht op Harbour Bridge. Wat wil je nog meer?! De eerste kangoeroe die ik gespot heb lag op de bbq (begint dus goed :p) en was nog lekker ook! Wat 'n heeerlijke beesten zijn dat...... :p Nog wat vlees, sla en 'n biertje: ultieme chill-modus dus! Vervolgens naar het backpackers cafe, was best gezellig. Toen zouden we naar 'n beroemd DJ gaan, we zijn er nooit aangekomen. 't Was de afterparty van Armin van Buuren, Benni Bennasi etc waren er nog maar toch niet zo stoer geweest om te veel entree te betalen... Dus op naar de volgende! Twee discotheken gehad en de laatste was 'amazing'! Een prachtig mooi gebouw, 5 verdiepingen hoog en op iedere verdieping andere muziek! Oh my god! Heeerlijk, gewoon 'n beetje gedaan waar we zin in hadden (house, hiphop, techno,...), alleen of met andere; no worries mate! Dit met gevolg dat we laat thuis waren en weer heel vroeg op moesten (om 8 uur ging de wekker). Lekker de bikini aangedaan, ontbeten en de deur uit. Wat door 't park gelopen, door Botanic Gardens waar vliegende honden, vogels en vissen te zien waren (en prachtige zichten), flink wat foto's gemaakt en via de Botanic Gardens naar the Opera House. Weer foto's, de boot op, lekker rondgevaren op 't water en Sydney vanaf deze kant gezien en gestopt bij 'n strandje. Lekker gepicknicked, verzorgd door Australian Backpackers en toen het strand op. Hebben nog ff 'n kleine 'walkabout' gemaakt over 'n stukje Sydney, waar we een geweldig mooi oneindig zeezicht tegenkwamen!! Heeeerlijk! Lekker zitten genieten met z'n allen, we hadden toch tijd genoeg :) Ook nog mijn leven geriskeerd door op een te smal stukje uitstekende rots te gaan zitten, die ook erg hoog was... Dit heeft echter wel 'n mooie foto opgeleverd :). Nog ff gelachen om de 'geen nieuws, is goed nieuws' mentaliteit van Lorenzo (die nog niet aan z'n papa en mama heeft laten weten dat ie is aangekomen :p) en weer op 't bootje terug. Toen in Darling Harbour nog 'n hapje gegeten en 'n coronaatje gedronken en te voet terug naar het hostel. Leonie en ik alleen... We hebben gelukkig maar 2 uur gelopen (Sydney wel helemaal gezien!). En wat is Sydney gezellig: overdag maar ook 's avonds! :)

Gisteravond weer iets gaan drinken in 'n Irisch Pub hier om de hoek, vandaag vanalles moeten regelen. Australisch bankpasje is binnen! :D En stel dat ik ongewenst naar de dokter moet, mag ik helemaal gratis gaan :). Ook nog ff Sydney in geweest op zoek naar een mooie zonnebril (gevonden nog niet gekocht). Dit samen met Leonie, Eline en haar broer! (die stond opeens voor haar neus, waar ik zelf stiekem ook een beetje blij van werd omdat Eline -die wist dat hij kwam- zelf heel blij werd! :D).

Morgen gaan we naar de Blue Mountains, de bus vertrekt om kwart voor 7 (das ff 'n tegenvaller) (denk dat je me niet op een van de vijf verdiepingen van Kings Cross ziet vanavond;)). En woensdag gaan we lekker 'n dagje surfen! Heb er nu al zin in :D

See you next time!

Love,

Kryschja

• 28 November 2011 - 09:34

Ron, Vader Leonie:

Gweldig verslag. Heb genoten, ook van de foto's. Veel plezier, maar dat zal wel lukken, zo te zien. Groetjes, ook aan Leonie.

• 28 November 2011 - 10:08

Vinnie:

Klinkt heel vervelend allemaal :)

• 28 November 2011 - 11:14

Marleen Troquet:

Geweldig die ervaring voor je Kryscha en leuk om telezen wat jij er uitspookt haha!!!! Groetjesss

• 28 November 2011 - 12:27

Michel:

Ich weur gans mitgenomme noa Australië es g dn verhoal lees! Het klink allemaol heel erg sjiek! Op die kakkerlakken noa dan :S Amuseer dich mer Krullie!!

No worries! ;)

xxx Maikel

• 28 November 2011 - 14:02

Sanne:

Krysch!!!
    Wat n fijn verslagske!!:)
    Super fijn om te lezen dat je het leuk hebt!!:) laat die verhalen maar komen! N die fotos mr posten!! Haha
    Enjoyenjoyenjoy, liefsx sanne

• 28 November 2011 - 18:06

Madelon:

Ah, iech bin noe al jaloers! Hiel leuk um te huuren datse het noe al hielemaol geweldig vinds (had neet anders verwach, mer toch). Geneet ervan en make sure you'll have the time of your life! xxxx

• 28 November 2011 - 18:27

Remco:

Hey!!!!
    De zuus waal, ondanks de lange vluch, toch veilig aangekome!:p Sjieke foto's en ein sjiek versjlaag! Väöl plezeer nog in Sydney!

• 28 November 2011 - 20:33

Felice:

Waaaahh! Die verhalen! Heerlijk om te lezen! Goed dat je het al nu zo naar je zin hebt;) Haha, het klinkt net voor mij alsof je het over een stad een paar km verder hebt. Weet precies waar je bent en hoe het uitziet. Dat maakt je verhaal extra cool, zie je al helemaal lopen daar door Sydney!:D Enjoy sheila!

• 28 November 2011 - 22:04

Daniëlle:

Hoi Kryschja,
    Zo zit je hier bij ons aan de keukentafel, zo zit je in de stad waar je zo lang naar hebt uitgekeken! Leuk om je eerste enthousiaste indrukken te lezen. Maak er een mooie tijd van. Ik blijf je volgen op WBJ.nu!
    veel liefs,
    Daniëlle

• 29 November 2011 - 14:15

Do:

Aaaaaah wat een leuk verhaal om te lezen! Ik kan je zo plaatsen en krijg mega heimwee naar Ozzy land en het leven dat je daar nu leidt!

Have fun mate, enjoy yourself!

Big hug

• 29 November 2011 - 20:30

Frans B:

hey kryschja
    wat cool dat het goed met je gaat!
    krijg bijna heimwee als ik je foto's zie!
    geniet maar van je mooie tijd daar !
    dit zul je nooit meer vergeten!!
    dikke kuss

• 29 November 2011 - 21:05

Cor:

Wauw! Echt TE gek Kryschja!
    Zo herkenbaar allemaal en daardoor ben is dus echt wel jaloers.. Maar echt, geniet er van!

X

• 30 November 2011 - 18:55

Marian En Amber:

Hé Kryschja,
    eindelijk is het dan zo ver.....waar je zo lang naar uitgekeken hebt is nu gewoon realiteit!!!! Je enthousiaste verhalen zijn super. Heel veel plezier gewenst daar en geniet intens van deze periode! Liefs Marien en Amber.

• 01 December 2011 - 09:26

Piet:

Godverdorie pietie!

Ik ben trots op je als ik dit lees hoor.
    Kleintje dat je bent.
    Je gaat een wereldse tijd tegemoet en die vergeet je nooit meer.
    Geniet van alle mooie momenten want dat wordt veel te vaak vergeten.

Love,

Staschja

• 01 December 2011 - 11:53

Nettie En Hub:

Wij hebben je eerste reisverslag gelezen. Het was een hele lange reis voor je, maar je was gelukkig niet alleen. Wij hopen dat je veel mag en kan genieten van al het moois dat er is. Zorg goed voor jezelf en geniet.
    Groetjes van Hub en Nettie.

Dikke kus!