On my way to freedom - Reisverslag uit Geulle, Nederland van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu On my way to freedom - Reisverslag uit Geulle, Nederland van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

On my way to freedom

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

14 November 2011 | Nederland, Geulle

Hoihoi allemaal!

Ik heb al aardig wat research gedaan naar verschillende dingen. In wat voor hotel gaan we terecht komen in Taipei? Hoeveel tickets kan ik gaan verliezen? Wat mag ik zeker niet missen? Hoe eten echte Sydneysiders? Is kangoeroe echt zo’n Ozzie-meal of is ’t meer de toeristenmaaltijd van de dag? Wat heb ik nodig om te bewijzen dat ik ’n visum heb, hoe kan ik gaan reizen, met hoeveel mensen ga ik? Wat voor backpack moet ik kopen, wat moet ik zeer zeker inpakken en wat niet, etc. etc!

Nou, ik ben er achter gekomen dat ik met ’n groep van 13 man ga (waarvan er twee al bekend zijn :D : Kryschja en Leonie!). Het hotel in Taipei blijft een raadsel en ik heb 8 tickets te verliezen (Schiphol-Bangkok, Bangkok-Taipei, Taipei-Sydney, Brisbane-Auckland, Auckland-Brisbane, Sydney-Taipei, Taipei-Bangkok, Bangkok-Schiphol).

Een backpack is na veel drama gevonden (ohja, die is best leuk maar laten we even wachten met kopen want misschien komt er nog een leukere! Nee dat vind ik dus écht helemaal niks. Ja maar die is niet praktisch genoeg. Nee die kleur is niet mooi! Oké we gaan toch voor die eerste. Wat?! Is die verkocht?! Nee?! Ook niet meer te krijgen op internet zeg je? Shit, en nu? Oh, die van jou is fijn? Moet ik voor 60 of 80 liter gaan?... Oké, ik ga voor díe in 60 liter!).

(Hier al een eerste tip aan backpackers in spé: begin op tijd met het zoeken naar de juiste backpack: Do nót hesitate!).

En wat neem ik mee? 2 korte broeken, 1 lange broek, 1 paar wandelschoenen, 1 paar slippers, 1 paar lekkere schoenen, 9 t-shirtjes, 2 vesten, 2 dunne vestjes, ondergoed, 2 handdoeken en 1 badhanddoek en ’n toilettas, en… Ow, m’n backpack is vol en gaat nauwelijks meer dicht!

Krijg je al een idee van hoe chaotisch mijn laatste paar weken eruit zagen? Weken van werken, afscheid nemen, geld tellen, verschillende zaken regelen en nog maar weer even werken en ten slotte weer afscheid nemen…
Gelukkig heb ik wel nog tijd gehad om een beetje met ’n Ozzie-specialist (meerdere zelfs) te kunnen socializen en hierbij is een soort reis-plan opgesteld.

De planning luidt als volgt:

Donderdag 24 november vertrek ik vanuit Amsterdam, hier moet ik 11 uur 's morgens aanwezig zijn. Ik vlieg dan rond 'n uur of 2 van Schiphol naar Bangkok en van daaruit weer door naar Taipei (Taiwan). De 25e vlieg ik van Taipei naar Sydney (met een gemiddelde temperatuur van 26 graden :)) waar ik 5 dagen met 12 andere backpackers in een hostel zal verblijven. We worden rondgeleid door Sydney en er worden bankzaken ed. geregeld.
Na deze 5 dagen ben ik een vrij vogeltje in een ontzettend groot land en kan mijn avontuur beginnen! :D

Ik zal dan via Canberra (de hoofdstad van Australië) richting Melbourne en Great Ocean Road gaan reizen, en weer terug naar Sydney waar ik de feestdagen door wil brengen. Na de feestdagen zal ik waarschijnlijk richting Brisbane gaan waar ik ook wat zal moeten werken, tot het 2 maart is, tijd om naar Nieuw-Zeeland te vliegen. In Nieuw-Zeeland zal ik ook een leuk rondje maken en hopelijk ga ik nog naar de Cook Islands. 20 april staat mijn vlucht terug naar Australië (Brisbane) gepland. Ik verwacht dan richting Cairns en Darwin te gaan, waarna ik de Outback in kan: Richting Alice Springs en Uluru (die grote kiezelsteen middenin Australië ;)).
7 juni vlieg ik van Sydney naar Taipei waar ik nog een weekje zal blijven rondneuzen en 15 juni vlieg ik via Bangkok terug naar Schiphol. ’’Trök nao Sjwan Gäöl’’.

Als jullie mij missen kunnen jullie mij dit altijd via waarbenjij.nu of mijn e-mail laten weten! Grote geldbedragen kunnen op mijn rekening gestort worden (kleine zijn ook welkom… ;)) (even mailen en je krijgt ’t nummer;)), en ’n lekker pak hagelslag en ´n flinke pot duo penotti met ’n grote zak drop(-fruitduo’s) kunnen jullie naar mijn postadres in Australië sturen, deze zal ik ff doorgeven zodra die compleet is!

En zo komt alles dichterbij… Nog maar 10 dagen te gaan!

Op naar de vrijheid!!!

Liefs, Kryschja

Ps. Volgende keer als jullie van mij horen zal ik aan de andere kant van de wereld zitten! :)

• 14 November 2011 - 14:16

Harie (oet Mestreech:

De wiskundige logica ontbreekt bij het inpakken.
    Spannend hoor. Alvast een goede reis.

• 14 November 2011 - 18:16

Jos:

Hallo meissie,

Ik weet niet of ik je nog zie voor je vertrek dus daarom wens wij jou alvast een hele goeie reis en een waanzinnig interessante tijd toe down under.
    Ik ben nog wel toe aan een paar nieuwe huisslippers, liefst van kangaroeleer: die huppen zo lekker soepel.
    Veel plezier en tot ziens!
    Groeten,
    Jos Mieke en Tim

• 14 November 2011 - 20:39

Felice:

Nog maar 10 dagen te gaan... Nog maar 10 dagen verwijderd van jou enige echte backpack avontuur! Nog maar 10 dagen voordat je naar het geweldige land down under gaat. Nog maar 10 dagen voordat je dan toch echt kunt zeggen: Ozzy, Ozzy, Ozzy, Oi Oi Oi Here I come!!! Maak je niet te gek die laatste dagen, want alles komt goed!:) en ja... het gaat dan echt gebeuren: Your dream is coming true:D

• 22 November 2011 - 19:26

Tiny En Pierre:

hallo Kryschja veer wunse dich n gooi reis en hope veur dich tot dien verwachtinge uutkomen
    geneet me devaen