Fanatiek sporten, eekhoorn-spotten - Reisverslag uit Capannole, Italië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Fanatiek sporten, eekhoorn-spotten - Reisverslag uit Capannole, Italië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Fanatiek sporten, eekhoorn-spotten

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

07 Augustus 2010 | Italië, Capannole

Buongiorno principessa e principe! (prinsessen en prinsen)

Come va? Mi molto bene. Lig nog in bed met de laptop op m’n schoot en een boterham met duopenotti (uit onze 3e pot) in mijn hand. Kan niet beter dus. Zo meteen ff naar de receptie om dit verhaal op wbj te zetten.

Gister zijn de vader en broer van Merel aangekomen. Eerst hadden we nog minidisco en toen zijn we gaan uiteten, heel lief van hen dat ik mee mocht :) EN WOW! Ik lig hier dus in bed met m’n kussen omhoog waar ik tegen aan zit en opeens beweegt er iets in mijn ooghoek. EEN EEKHOORN! :D:D Jaaaaaaa! LIEF ! Ik had ’t fototoestel op tijd te pakken en ‘m bijna op de foto maar die beesten zijn verrektes snel, iedere keer weer… We hebben ongeveer 3 eekhoorntjes in de tuin en zonet kwam Babbel langs. Ik verwacht Knabbel ook nog ieder moment. Het fototoestel ligt naast me voor als het is. (nu loopt ie over het dak van de caravan, Babbel… ;)).
Vandaag is een mooie dag: We gaan weer terug verhuizen naar nummer 3 :d
JAAAAAAAA EEKHOORN OP DE FOTO :D I shot Knabbel (at a picture)! Hahaha. Had wel ’n mooiere foto kunnen maken maar hij was helaas weer te snel.

Ik zal jullie, voor ik verder ga, iets over de sporten in Italie vertellen. Men heeft hier heel aparte sporten, zoals eekhoorn-spotten. Dit gebeurd vanuit je luie bed met een laptop op schoot. Beste tijdstip: Rond kwart over 10 - half 11. Plek: Enge campingbosjes waar vieze, oude, beschimmelde caravans staan voor medewerkers. Volgens mij worden eekhoorns getraind op ‘ ik hoor ‘m wel maar ik zie ‘m niet ‘. Dat is nu namelijk het geval… of dat is het everzwijn dat we vannacht hoorden, toen we terugkwamen van het restaurant.
We waren dus gaan uiteten, heel gezellig :) Lekkere lasagna alla forno gehad, glaasje wijn, water en …. Cola :$ erbij.

Ohnee, het regent hier eekhoorntjes! Knabbel viel net uit de boom… ook opvallend trouwens dat ik ze alleen maar zie als ik You can call me Al op heb staan van Paul Simon. Ga het nog een keertje proberen.

Merel is net, rond half 10, met haar vader en broer vertrokken richting Sienna. Vader en broer zitten in een hotel in Montevarchi, hier ’n kwartier 20 minuten vandaan. Morgen gaan ze naar Firenze (Florence), misschien ga ik wel ff mee :).
En ik heb nog meer nieuws: Maandag komt Ritchie naar hier! Eerst zei ik het als grapje tegen hem, meerdere keren. En toen opeens deed ie het ook nog echt! (erger kan niet :$ hahaaha). Hij komt z’n tante even opzoeken en wil lekker naar Italie. Stiekem kan hij ook niet zonder mij! :p (en als verrassing dat ie er is mag hij MIJ nu eens helpen met het opruimen van de animatietent). Maar in ieder geval, maandag komt ie dus aan en vrijdag vertrekt ie weer. Zal de laatste 2 dagen waarschijnlijk bij Merel en mij logeren want Hanni en Roberto gaan samen met Jodie en Steve naar Rimini een paar dagen en dat is voor Ritchie 4 uur reizen naar Roma. Is allemaal te veel moeite voor ‘m dus blijft ie maar bij ons :). Ik denk dat we ‘m in het bos bij de eekhoorns, egels, muggen en everzwijnen gooien.

En dan hebben we nog meer mensen op bezoek! De zus van Anika is eergisteren aangekomen met het vliegtuig. Samen met man (en kind geloof ik) logeren ze bij Anika thuis. Misschien dat we nog gaan paardrijden (zus, Anika en ik) en misschien nog wel weer barbecueën.

En alsof het allemaal niet meer kapot kan komt David, vriend van Merel, volgende week vrijdag (dacht ik) aan. En dan gaat ie samen met Merel weer naar huis, de 18e Triest moment want dan blijf ik helemaal alleen achter met al die drukke vervelende rotkinderen…

Krijg trouwens vaker de vraag of ik er niet gek van wordt en de broer van Merel had respect voor ons want die zou er na een dag al genoeg van hebben (na het gezien te hebben zou hij er niet eens aan kunnen beginnen). Nou, op zich valt het mee. Je hebt heel leuke lieve kindjes die opruimen voordat ze weggaan na het knutselen of kindjes die heel lief wachten totdat iets uitgelegd is en netjes dankjewel zeggen als ze weggaan na een van de activiteiten. Maar je hebt ook kinderen die jarig zijn op de dag van de minidisco, waar we een kroon voor maken (zoals je ook altijd op de basisschool kreeg) en waar we een cadeautje voor hebben (3 schrijfblokjes met ’n potlood ingepakt met crêpepapier). Het is misschien niet veel maar dankjewel zou wel op zijn plaats zijn… Dat zal je altijd blijven hebben, dat weet je. Maar toch duurt het altijd even voordat we zo’n harde klap verwerkt hebben…

Mi scusi, maar ik word zo langzamerhand een beetje moe van al het spo(r/t)ten, dus ga even in beweging komen, me nog mooier maken, bikini eindelijk weer es aan ga doen en dan richting receptie ga. Kijken of Anika alweer aan ’t werk is.


Arrivederci!
Bacio Kryschja


Ps. Speciaal voor de geïnteresseerden: het weer van afgelopen week kun je van twee kanten bekijken en bijna vergelijken met het weer in Nederland (niet helemaal natuurlijk maar misschien kan ik jullie daarmee een beetje troosten). Positief en negatief. Positief: iedere middag rond 2 werd de lucht helemaal zwart en soms regende het een paar druppeltjes. Oh nee wat erg nou, nu kunnen we geen zwembadspel doen! Negatief: Het regent, de zon schijnt niet -> je word niet bruin en je moet knutselen/tekenen/spelletjes doen. Gisteren hebben we wel echt iets leuks geknutseld. Waaw, wat kan ik goede ideeën hebben. Een kasteeltje dat dient als theelichtding. Met ramen van crêpepapier zodat het er heel feestvol uitziet.

Wat kinderanimatie betreft was het weer een leuke week met een geslaagde modeshow, leuke douanespellen en knutselfestijnen.

Vrijdag weer met Anika boodschappen gaan doen, deze keer in de Lidl en de Intercoop in Montevarchi. Merel en ik hebben gelijk ff haar auto van binnen gepoetst (leuke verrassing voor gestresste Anika die net te horen had gekregen dat het vliegtuig van haar zus 2 of 3 uur vertraging had, maar toen ze hoorde dat er nog meer vertraging was hadden we geen verrassing meer… :(). Agma is nog jarig geweest, dit niet gevierd want ze had zich teruggetrokken in Rimini (Rimini, in trek bij jong en oud, altijd feest!). Afgelopen zondag Girlsnight gehad bij Anika, Marco die naar Bari (?) moest gaan om een auto af te leveren en op de terugweg heel eigenwijs niet naar Anika had geluisterd en de verkeerde trein had genomen kwam pas om 1 uur ‘s nachts aan in Montevarchi. En op een verveeld en levenloos moment na 3x opnieuw beginnen met muggenbulten tellen de tel weer kwijt geraakt bij 62… Krabben als ’n gek en Ritchie komt de caravan niet in zonder spul tegen muggenbultenjeuk!!!




Nieuwe planning: Morgen misschien naar het strand waar we een paar weken terug naartoe wouden gaan :D Met Anika, Marco, zus en vriend. Echt supergezellig! Maar het is nog niet helemaal zeker dat ik meega :)
Heb nu trouwens ook een caravan helemaal voor mij alleen :D Heeeeel chill. Numero 3!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Capannole

Kinderanimatie in Toscana

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2010

Tutto finito :(

24 Augustus 2010

this is the last time

21 Augustus 2010

Alla prossima settimana!

15 Augustus 2010

'n weekje met Ritchie

10 Augustus 2010

Castiglione Della Pescaia
Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 89150

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: