Surprise! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Surprise! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Surprise!

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

26 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Gooiedaag allemaol!

Gezien er nog altijd mensen zijn die achter liggen wat betreft het nieuws, zal ik jullie het grootste nieuws van afgelopen week maar even mededelen: Kryschja is weer in het land!

Nadat ze door een van haar Ozzie vrienden, Simon, is uitgezwaaid op het vliegveld in Sydney (en met flink wat traantjes ook dit geweldige land weer achter zich heeft moeten laten :(), is ze aangekomen in Taiwan. Helaas zat ze hier midden in 2 typhoons die over het land raasden wat betekent dat ze last had van ERG VEEL regen. Toch nog even 2 dagen in grote maten van het land en de cultuur genoten: Ze had een metro-kaartje gekocht dat haar door heel Taipei heeft vervoerd. Zo kwam ze bij de Taiwanse hotsprings, bij een tempel, museum, de Shilin nightmarket en the big 101-building, het hoogste gebouw in Taiwan. Deze laatste 2 heeft ze samen met een Taiwanees kennisje gedaan (en een vriend van haar). Samen –in het Chinees- met de lift naar boven, naar de 89e verdieping. Hier is uitermate genoten van het mooie stadse nachtlandschap. Het zag er heel gezellig uit gezien Taipei vol zit met reclame-lichtjes/borden etc. Vervolgens is ze met deze 2 Taiwanezen naar de Shilin Nightmarket geweest, hier heeft ze nog een paar All Stars voor 30 euro op de kop getikt (trots en blij dat ze was! :D). De dag erna, ’s avonds, was het echter weer tijd voor haar om te vertrekken. Tijd om terug te komen naar mij en Sjwan Gäöl.

Zo gebeurde het dat ze samen met een Nederlandse jongen uit haar hostel die toevallig precies dezelfde vlucht had, op de bus zat te wachten. De hele week melden ze voor deze dag al een zware typhoon. Daar begon het me opeens te waaien, niet normaal! Oi oi oi dacht Kryschja, als dat maar goed gaat! Na ’n uurtje waren ze op het vliegveld waar ze ingechecked en gegeten hebben. En toen, 10 minuten voordat ze mochten boarden, een bliksemflits, een knal! BOEM BOEM BOEM! ‘Och het is begonnen!’ zegt Kryschja, ‘laten we maar voor een biertje gaan, voorlopig vliegen we nog niet’.
Gelukkig kon Kryschja toch het vliegtuig in, en al heeft ze anderhalf uur op de grond staan wachten, ze is toch de lucht ingegaan. Opeens schrikt ze wakker, voor zich ziet ze een stewardess door de knieën gaan, de cola vliegt door de lucht en het vliegtuig rammelt alle kanten op!!! Flinke turbulentie dus, ze zitten midden in een van de gemelde typhoons. Uiteindelijk behalve turbulentie en een paar cola-vlekjes niets gebeurd en Kryschja is na ’n DIKKE 16 uur vliegen netjes op Schiphol geland. Hier stonden Jean en Nelly haar op te wachten, met een ‘Welkom thuis!’-ballon :D Harstikke leuk! Met hen is ze naar Geulle gereden waar ze ondergedoken heeft gezeten voor papa en mama. ’s Avonds is ze bij Dominique, onze nicht, gaan logeren, want zij zou op vrijdagavond papa en mama meenemen naar Andre Rieu op het Vrijthof. Dat had Kryschja allemaal even netjes geregeld met de hulp van Pol en van haar lieve collega’s bij Gauchos. Eerst zouden papa, mama en Staschja samen met Do wat eten en vervolgens konden ze van het concert gaan genieten. Maar daar gebeurde toch iets, dat had niemand verwacht! ‘Kryschja kwam met de borden aangelopen alsof het de normaalste zaak van de wereld was’, aldus Staschja. En zo was het feest: ‘Cheese, I’m back!’ roept Kryschja. Rieu zwaaide nog even op haar om haar welkom thuis te heten. Ze kreeg een lekker biefstukje onder de neus geschoven en ’n heerlijk glaasje wijn ernaast. Zo hebben mijn baasjes en mijn lieve nicht een superleuke en gezellige avond gehad, een beter welkom thuis was er voor Kryschja niet! :)

Lieve knuffels van Toepes, die toch ook wel blij is dat Kryschja wieder zu Hause ist!

Ps. Kryschja wil jullie nog graag bedanken voor het blijven volgen van haar verhalen en het sturen van berichtjes/kaartjes! :D
Ze heeft de reis van haar leven gemaakt en kan niet wachten terug te gaan, terug naar Aoteroa, terug naar The land of the long white cloud... Zodra deze plannen gemaakt zijn, horen jullie weer van haar waarbenjij.nu! ;)

• 26 Juni 2012 - 15:28

Kelly:

Hee Kryschja.... oh oh oh.. wat zal dat wennen zijn in ons kikkerlandje!!!! Back to reality, het bebouwde nederland, het rechts rijden en lopen, de lagere temperature en de snelheid v\an de Nlérs! Gelukkig heb je vandaag een mooie dag, lekker zonnetje vanuit het mooie Aussie meegenomen in je backpack! Hopelijk kan je snel een beetje wennen hier, en kan je ons (do en mij) op de hoogte brengen van het Simon verhaal! Ik ben nu zo blij met alle foto's en enkele filmpjes die we gemaakt hebben en hoop dat jij er net zoveel plezier van kan hebben! Jij komt in ieder geval al voor in ons fimpje dat we aan het maken zijn! See ya mate, Xx

• 29 Juni 2012 - 08:09

Anita:

heee Kryschja, welkom truk in Gaöl, ich haup dat se hie weer kins wenne en dat se t hie auch weer leuk vings (:)
    veul succes mit alles wat se hie weer geis doon!!!!

d'n tant