You better get your finger out then! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu You better get your finger out then! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

You better get your finger out then!

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

08 Juni 2012 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal!

Hier ben ik weer, vanuit de middle of Somewhere!
Glenmorgan heb ik helaas achter me moeten laten en moeten inruilen voor Brisbane. Deze stad heb ik een dag later alweer ingeruild voor het tropische Cairns waar ik de 29e met het vliegtuig ben aangekomen.

Maar voor ik jullie vertel over mijn nieuwe avontuur, is er nog genoeg te vertellen over Glenmorgan:
Na mijn groot verjaardagsfeest heb ik nog een 2e taart gekregen! :D Ook deze is er zonder enige moeite ingegaan, no problemo! En ik ben naar een cattlesale/veemarkt geweest, in Roma. Deze is de grootste in the Southern Atmosphere (hier in 't zuiden) en heeft normaal gesproken rond de 10.000 koeien!!!! Helaas waren er deze dinsdag maar 5.700 maar ook dit is nog erg veel :) Tom die me mee had genomen heeft me alle ins en outs over de verkopen en koeien verteld en ik ben nu stukken wijzer. Ook weer stukken dichter bij het zijn van een echte hilbilly!
Toen later die week de campdraft, die zou plaatsvinden in het dorp, werd voorbereid, heb ik me goed laten informeren. Hursties koeien moesten naar 't dorp worden gedreven en dit zou 26km ver zijn! Ochgod, dacht Kryschja, wat zou dat geweldig zijn om te zien. Toen ik hoorde dat een vriend van me, Will, de leiding over deze hele gebeurtenis had kon ik me helemaal niet meer inhouden! WILL WILL!! WILL! You need an extra hand tomorrow? Can I help walking in the cattle?!!?! 'Oh yeah, ofcourse Kryschja. No worries!'. Zo, dat is geregeld! 8 uur lang op een paard, 26 km lang, 250 koeien. Hoe vet is dat!? Voor de McLeods Daughters-fans (of kenners, gezien dochters fan zijn. Sorry papa): Ik voelde me net Tess! Al deed ik het geloof ik wel 'n beetje beter dan zij deed de eerste keer. Om 7 uur 's ochtends was ik bij Will, m'n paard ff 'n vrolijke goeiemorgen gewenst en in de ute op naar de koeien. Hier op 't paard gesprongen dat letterlijk en figuurlijk stond te trappelen, zich bijna 't leplazerus schrok van een hond waardoor ik er al bijna naast lag. En toen op pad. De koeien over de landweg naar het dorp gejaagd, lekker op 't gemakje. Hier en daar 'n boom meegenomen omdat m'n paard nog koppiger was dan ikzelf soms kan zijn..... Maar ik had 't helemaal naar mijn zin. Eerst in m'n eentje ervoor gezorgd dat we alle 250 sullige koeien bij elkaar hielden (samen met een hond dan) en later kreeg ik hulp van 3 anderen. Harstikke gezellig en een prachtervaring voor het leven! Om kwart voor 4 waren we met 250 koeien in het dorp! Kreeg te horen dat ik 't erg goed gedaan had en dat Will trots op me was dat ik 't 8 uur lang had volgehouden en niet was afgehaakt halverwege :) :) Als ik ergens aan begin, maak ik' t ook af! :). Ook kreeg ik te horen dat ik nu een echte Hilbilly ben! :D Yeeewww!
Verder nog lekker van de camp draft zelf genoten: Groot feest op zaterdag, weer lekker onder de sterrenhemel geslapen (blijft prachtig) en 'n beetje in de pub gewerkt. En zo gebeurde het dat ik op een onbewuste, zonnige maar toch wel frisse Sundy arvo (zondagmiddag) een wijs gesprek met Wall had. Ik: 'Nog maar eventjes in Australie, en dan moet ik alweer naar huis!'.
Wall: 'Hoelang heb je dan nog precies?'.
Ik: 'Al sla je me dood, ik zou het niet weten! Ik zal eens even tellen'. .... 'Nog maar 4 weken!!!!?'.
Wall: 'Ohw! You better get your finger out then!'
Ik: 'Shit yeah! I need to start traveling again!!!'.
En zo gebeurde het dat ik mijn nieuwe blogtitel wist en dat ik weer moest gaan reizen! Snel Wicked Travel in Brisbane gemaild en onderzoek gaan doen. Een paar dagen later was alles gepland! Wat er op het programma staat horen jullie zodra het is uitgevoerd :).
Verder was er nog een grote rugby-wedstrijd die ik op tv gekeken heb en ben een rondje met Blue in de truck gaan rijden. Hij heeft 'n joekel van 'n vrachtwagen met 3 slingers erachteraan!!! Niet normaal! Wij op pad naar z'n baas, de truck gevuld met graan, nog even een Goana vastgehouden en weer terug naar Glenmorgan. Onderweg ff geproost op goede leven met een biertje en genoten van een prachtige regenboog en zonsondergang. En toen begon het afscheid nemen langzamerhand :( Andrew en Wall, mijn 2 favorieten waren 'toevallig' gelijkertijd in de pub, nog eventjes met ze op de foto en geknuffeld en nog wat gekletst. Andrew heeft me gevraagd of ik volgend jaar in mijn zomervakantie wil terugkomen naar Glenmorgan. Hij krijgt namelijk 20 nieuwe paarden en die moeten allemaal getraind worden, of ik hem niet wil helpen? Natuurlijk wil ik dat! Klinkt geweldig! Ik laat het je horen, we keep in contact! En Wall heb ik belooft dat als ik ooit Nederland moet ontvluchten, ik terugkom naar Oz en met 'm zal trouwen :). Wat wil je nog meer?!
Maandag moest ik er dan toch echt aan geloven. Door Dave naar The Gums gebracht, hier lekker met 'n rummetje (die had ik nog over) op m'n backpack in 't zonnetje zitten wachten. Nog ff genoten van 't uitzicht (experience the beauty of notthing in the middle of nowhere) en toen hup de bus in. Een paar uur later alweer in Brisbane waar ik met 'n meisje uit m'n kamer Thais ben gaan eten. Een goede bodem voor de dag erna: Mijn vlucht naar Cairns...

Voordat het vliegtuig uberhaupt van de grond was, was ik al aan het slapen. De meest onrustige nacht ooit gehad omdat ik constant maar dacht m'n vlucht te missen of dat ik al weg was en m'n Ipod nog in het hostel lag?! DRAMA! Anyway, netjes in Cairns aangekomen en 't voelde net alsof ik op vakantie was... Ohja! Dat was ik ook! :D Yewww ! Hier wat rondgehangen en Thijs, die ik kende van m'n eerste week in Sydney, nog gezien :) Harstikke gezellig! Nog een tripje naar Cape Tribulation gedaan, Port Douglas explored en ook de Daintree River moest eraan geloven. Krokodillen van 4 meter lang gezien! Mooie ervaring deze ook in Oz te zien :). Toen met de nachtbus naar Townsville waarna ik gelijk de veerboot naar Magnetic Island heb genomen. Hier aangekomen was het weer helaas niet geweldig. Wel 'n beetje gaan rondlopen en toen ik later moe (vanwege maar 3 uur slaap) in mijn kamer aankwam en mijn roommate ontmoette, besloten met hem een stukje te gaan wandelen. Een stukje werd uiteindelijk 'n 18km berg op en af, trapjes en rotsen, in een ongelofelijk vochtig, tropisch klimaat! Uiteindelijk was 't wel een mooie wandeling en nog nieuwe vrienden gemaakt. 's Avonds van de muziek genoten in de Base bar en de dag erna met een jongen die ik tegenkwam naar het Koala park geweest! Geweldig was dit :D Ik heb de nieuwe Gucci tas in m'n handen gehad (lees: ik heb een krokodil vastgehouden) en ook de nieuwe sjaal van Gucci kon niet achterblijven (lees: ik heb een slang om m'n nek gehad!?). Verder nog 'n vogel gelukkig gemaakt met 'n 'pittig' kusje en lekker met 'n koala geknuffeld :D En ten slotte nog 'n stuk of 100 vogels gevoerd, 'n heel festijn! :D Een erg leuke middag gehad. Toen ik op mijn laatste dag op Maggie opstond, scheen de zon... Heb ik weer! 's Middags weer met de veerboot naar 't vaste land en toen met de bus naar Airlie Beach.
Hier scheen de zon gelukkig ook dus hup hup lekker m'n zeilboot geboekt und jetzt fahren wir wieder loss! :D Yeewww! Op woensdag de boot, genaamd 'Spank Me!', op met wat mensen die ik in 't hostel al had leren kennen. Judith en ik waren er helemaal klaar voor!:D Gierend van 't lachen de zeilen van Spank Me gehesen, de Whitsundays en White Heaven Beach overvallen. De vissen tijdens 't snorkelen gek gemaakt met ons geschater en lekker met hun meegezwommen alsof we een van hen waren :). Verder hadden we ook een superleuke groep met wat Fransen (die maakten dat Judith en ik de boot omdoopten tot 'Space Me!' rara waarom zou dat zijn.... :p), 'n Duitse, Britten, 'n Sydnier, noem maar op... Misschien ook een leuk detail om jullie mee te delen: White Heaven Beach is 't 2e mooiste witte zandstrand TER WERELD!!!! Zo prachtig mooi! Wauw! Met andere woorden: Een te gekke 3 dagen en 2 nachten op de boot gehad! 's Nachts ook op de boot geslapen wat betekende dat je 's avonds heerlijk naar de sterren kon staren. Een geweldige ervaring gewoon! Zou er uren over kunnen vertellen! :)

En nu zit ik hier weer, in Airlie Beach. Vanavond met de nachtbus naar 1770 waar ik graag wil gaan surfen en scooter wil gaan rijden. Eens even kijken wat er gaat gebeuren dus :). Vind 't natuurlijk wel weer jammer om deze hele groep achter me te moeten laten... :(. En ook komt de tijd van Oz verlaten akelig dichtbij! Zo bang als ik 24 november was om Nederland te verlaten, zo bang ben ik nu weer om er terug te gaan!

Anyway, eerst nog eventjes goed genieten van 't lekkere weer, de heerlijke 'No worries Mate'-mentaliteit, alle prachtige ervaringen die ik hier op doe, de mensen die ik hier ontmoet en noem maar op.

I'm living my dream! :D


Lots of love,

Kryschja


Ps. Helaas kan ik de foto's hier niet uploaden, maar ik beloof jullie dat als ik mijn volgende verhaal plaats, de foto's erop staan! ;)

  • 08 Juni 2012 - 02:08

    Felice:

    Hey Sheila! Wow! Tijd voor jou is volgens mij ook omgevlogen. Ik vind je verhaal over het koeien drijven te paard echt MEGA! Ik wist al dat ik zeker nog terug moest naar Aussie om dingen te doen, te zien, haha en dit is er zeker een van! Heel cool! Gelukkig heb je goed genoten van al het moois dat de oost kust van Aussie te bieden heeft. Benieuwd naar je foto's! En nog een ding. Geniet, geniet, geniet, geniet nog van je laatste weken! Veel liefs uit Chili

  • 08 Juni 2012 - 08:38

    Vinnie:

    Bah! Niets aan :)

  • 08 Juni 2012 - 08:49

    Danielle:

    Kryschja, ik heb super genoten van je verslag. Zo leuk geschreven! Ongelooflijk wat je allemaal meemaakt. Echt ervaringen voor het leven die niemand je meer afpakt! Ik moet even spieken op je profiel hoe lang je nog in Ozzie bent.....18 dagen! Oeps! Nog even en dan is Geulle een "real hillbilly" rijker!
    Ik wens je nog veel reisplezier de komende weken en tot ziens in het mooie Limburgse land.
    Veel liefs, Danielle

  • 08 Juni 2012 - 08:52

    Danielle:

    ......Die koeienfoto's krijg ik nog wel te zien he?

  • 08 Juni 2012 - 09:47

    Gaston:

    Wederom mooi verslag en gave foto's op FB! Geniet nog even van je tijd daar! Xxx

  • 08 Juni 2012 - 13:00

    Jim:

    JALOERSS!! maar ook trots op onze kleine kryschj :D!! Geniet er van mupke!! xx

  • 08 Juni 2012 - 14:55

    Madelon:

    Wauw, wat blijf je toch een geweldige tijd hebben daar en wat weet je mij toch weer goed jaloers te maken! Maar goed, geniet nog heeeel erg van je laatste weken daar, want de tijd vliegt voorbij! En ik ben ondertussen nieuwsgierig geworden om al je verhalen live te horen! Liefs

  • 10 Juni 2012 - 18:31

    Astrid:

    Hoi Kryschja, Vandaag op het buurtfeest van Geulle aan de Maas net je moeder gesproken. Ik schrok dat je tijd alweer bijna voorbij was! Zij tipte mij deze site en ik ben nu (pas) je reisverhalen aan het lezen. Ik vind het echt geweldig wat je meemaakt en hoe je er over schrijft. Deze ervaring neemt niemand je meer af!!! Geniet van je laatste weken.

    Liefs, Astrid, Mischa, Lieve en Orli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 89116

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: