Yellow papaya and work on the beach! - Reisverslag uit Mae Nam Beach, Thailand van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Yellow papaya and work on the beach! - Reisverslag uit Mae Nam Beach, Thailand van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Yellow papaya and work on the beach!

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

04 April 2014 | Thailand, Mae Nam Beach

Sawasdee allemaal!

Hier ben ik weer, lekker gebruind vanuit Bang Por, Koh Samui, Thailand.
Zoals ik afgelopen week vertelde ben ik goed van start gegaan met mijn verblijf hier in Thailand: Cocktails en massages op het strand, en uiteraard een leuk feestje in the Green Mango, aka. Yellow Papaya. De afgelopen anderhalve week heb ik onderzoekend op het strand doorgebracht, en verhaaltjes over de meetings typend tussen de plonsen in het zwembad door.

Voordat we aan ons eigen onderzoek zijn begonnen, hebben we nog een aantal interessante meetings gehad met general managers uit verschillende hotels. De meest indrukwekkende was de meeting met de GM van de Four Seasons Resort Koh Samui (absoluut een 'google-tje' waard ;-) ). Deze meneer had zoveel moois te vertellen; overal in de wereld gewoond, begonnen als afwasser, en nu is hij de GM van één van de beste hotels van Thailand. Wauw! Ook bij het Renaissance hotel waren mooie verhalen te horen, van onder andere een Nederlandse hotello. Naast deze twee hadden nog veel meer verhalen een grote indruk op mij gemaakt en ben ik zelfs vreselijk geïnteresseerd geraakt in de hotel-industrie. Zou Staschja dan richting toerisme gaan, en ik naar het hotel-leven?

Na drie dagen feesten, genieten, en zonnen in Chaweng, was het tijd om naar onze eigen research-area te gaan: Bang Por, in het noorden van Koh Samui. We kwamen aan in een prachtige vila met eigen zwembad (zwembadbalkon/balkonzwembad?), lekker ruim, en mooi uitzicht over de zee. Gelijk een vette Jeep gehuurd die we omgedoopt hebben tot 'Fuckie' omdat het een f*cked-up Jeep was die ons nog geen heuveltje omhoog kreeg (hij had nogal de neiging om midden in een berg gewoon te stoppen, de motor te verbranden, en vooral niet meer door te gaan). De dag erna gelijk een andere gehaald: Wat een geweldig ding! Genaamd: 'Miss American Pie' (het eerste en enige werkende nummer op de CD die we erbij kregen). Met Miss American Pie hebben we ons hele gebied uitgepluisd, verschillende hotels/meetings met GM's bezocht, en zijn we ook het hele eiland over geknald.

Dat brengt me bij afgelopen zondag: Toen zijn we Koh Samui een beetje gaan verkennen met ons zessen (ons research team). We zijn begonnen met de Big Buddha en de tempel in de buurt. Daarna door naar Lamai waar we de Grandfather en Grandmother Rocks hebben bestudeerd. Vervolgens was het tijd om op een olifant te kruipen: werkelijk een fantastisch uur gehad! Een droom die uit kwam: In de nek gezeten van de olifant ipv in het stoeltje. En ook nog de geweldige ervaring mogen opdoen van het 'douchen met de olifant'! Echt fantastisch! :D Na de mooie olifanten ervaring zijn we gaan kijken naar een 'droge' (water)val, waarna we via Nathon en de supermarkt terug naar huis en naar het strand zijn gegaan.

Verder hebben we afgelopen week verschillende mooie zonsondergangen mogen zien, zijn we verschillende keren naar Chaweng geweest voor een klein feestje, en hebben we van verschillende cocktails, uitetentjes, en kokosnoten mogen genieten :-) Met andere woorden: Dit werk is zo slecht nog niet.
Zo, nu zijn jullie weer allemaal up to date wat betreft mijn leven hier in het paradijs!

Lieve groetjes xxx ik hoop dat alles goed met jullie gaat!

**************************************************************************************

Sawasdee everyone!

Here I am again, tanned from Bang Por, Koh Samui, Thailand.
As I told you last week, I started off very well with cocktails and massages on the beach, and a good party in a place called the ‘Green Mango’, aka. ‘Yellow Papaya’. The last one and a half weeks I have been doing research at the beach, and typing stories about the meetings while refreshing myself in the awesome pool that we have.

Before we started our research, we had a number of interesting meetings with general managers from different hotels. The most impressive one was the meeting with the GM from the Four Seasons Resort Koh Samui (you should absolutely google this ;-) ). This man had such a great story to tell: he basically lived everywhere in the world, he started as a dishwasher in a restaurant and nowadays he is the GM of one of Thailand’s best hotels! Wow! Likewise, the Renaissance hotel was very interesting as well; great stories again, from amongst others, a Dutch hotello. Besides those two stories, many others impressed me a lot and made me really interested in the hotel-industry. Will it happen that my sister is going to work in tourism, and I will find a job in a hotel...?

After three days of party, enjoying and tanning in Chaweng, it was time to move on to our own research area: Bang Por, in the northern part of Koh Samui. We arrived in a beautiful villa, with our very own swimming pool (balcony swimming pool), and an amazing scenic view over the sea. Immediately rented an awesome Jeep which we called ‘Fuckie’ after a day already since it didn’t get us anywhere. While driving up a little hill it managed to just stop and not go any further, burn the motor and then made us drive down the mountain backwards. The day after we got another car, awesome thing, called ‘Miss American Pie’ (the first and only playing song on the CD we got with it). With Miss American Pie we’ve seen every little part of our area, visited many hotels for meetings with GM’s, and did we cruise the entire island.

Which gets me to last Sunday: We thought it was about time to discover the island Koh Samui with the six of us (the research team). We started with the Big Buddha and a temple nearby. After we went to Lamai where we studied the Grandfather and Grandmother Rocks for a little while. Next it was time for an elephant-ride, which was absolutely amazing! A moment to be cherished was when I got to sit on the elephants –Rocky- neck/head, and got to shower with it. A dream coming true. After the elephant experience we went to check out a dried (water)fall, and drove through Nathon, after which we went home and to the beach for some tanning.

Furthermore, we saw some amazing sunsets last week, went to Chaweng for tiny little parties several times, and did we enjoy a number of cocktails, dinners out of the house, and coconuts :-). With other words: This work could be worse...

So, now you guys are all updated on what I am doing here in paradise.

Hope you’re all fine. Take care xxx Kryschja

• 04 April 2014 - 20:16

Uncle Joe:

Hallo meissie,
    Volgens mij heb je het ontzettend naar je zin daar in het land van de glimlach.
    Spannend om te lezen wat je allemaal doet en de fijne jeep waarin jullie rondrijden.
    Smeer je goed in en have fun!

Groeten,
    Jos Mieke Tim

• 08 April 2014 - 10:57

Huub En Annie Jacobs:

Hoi,Kryschja

Wauw dat jij dat allemaal mag meemaken, op een olifant zitten en lekker genieten on the beatch,wij zijn jaloers op je maar gunnen je het,nog veel plezier in het paradijs!

Groetjes van Huub, Annie, Marc,Roy en Wilhelmien.