Van een tijdmachine tot twee bananen: Alles kan! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Van een tijdmachine tot twee bananen: Alles kan! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Van een tijdmachine tot twee bananen: Alles kan!

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

04 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Helleu everyone,

‘’How deu yeu deu?’’

Zaterdag om 15.55uur in Eindhoven in de tijdmachine gestapt, en om 15.40uur aangekomen in Londen (ja, 15.55uur vertrokken, en 15.40uur aangekomen; Sef en Dio zouden jaloers zijn)! Op zoek naar de trein die me tot Liverpool Street bracht om vervolgens mijn eerste ‘tube’ (metro) ervaring op te doen naar Whitechapel; de wijk waar ik nu woon. Alles goed gegaan; galante mannen die me hielpen m’n tientonner koffer omhoog te dragen, en bij de uitgang stond m’n nieuwe roomie te wachten. Samen naar huis gelopen: Een hek waar je een sleutel voor nodig hebt beschermd het appartementen complex tegen indringers, net zoals de sleutel om het complex binnen te komen, en de sleutel om daarna het appartement binnen te komen. Helemaal veilig dus :). Ik zit op 10 minuten ‘tuben’ van de Tower Bridge af wat betekent dat als ik bij mij in de straat naar het tube station Whitechapel loop, ik uitkijk op de welbekende dildo van Londen (het puntige ronde gebouw dat op de foto’s staat ;) of google; the Gherkin, London). Om de hoek ligt een unit van een supermarkt waar je alles kan krijgen van tv’s en broodroosters, tot brood zelf! (ben ook nog een beetje in Amerika dus :) ). En als klapper op de vuurpijl woon ik momenteel in de buurt waar vroeger ‘Jack the ripper’ actief was, totdat het hele gebied werd overgenomen door de Bengalezen die hier hun fijne curry winkeltjes hebben :).

Zondagochtend was het al vroeg dag. Rustig wakker geworden en mezelf een eitje gebakken, want ja, dat hoort er nou eenmaal bij hier in Engeland! Om 10 uur mezelf eens richting stad verplaatst en me erover verbaasd hoe dicht bij het centrum ik wel niet zit. Ik had hier werkelijk géén idee van toen ik had toegezegd dat ik deze kamer wou. Ik kwam er een week of 2 geleden dankzij Remco pas achter!

Eerst op zoek gegaan naar het kantoor van Bahamas Tourist Office waar ik stage loop. Gelijk gevonden; Bravo bravo! :D Ongeveer drie kwartiertjes reizen dus dat is prima te doen. Vervolgens aan de wandel geslagen en de hele stad door gestruind. Het zou onbeleefd zijn om de mooie winkelstraten Regent Street en Oxford Street over te slaan, ik ben naar Piccadilly Circus geweest, the National Museum, Trafalgar Square, Haymarket, richting Buckingham Palace maar bedacht me dat ik geen zin had dat hele end te lopen dus halverwege afgeslagen richting de Horse Guard. Vervolgens langs een mysterieuze eekhoorn-fluisteraar (na de eerste ‘wilde eekhoorn’ gespot te hebben was ik helemaal euforisch, tot ik erachter kwam dat ze als paddenstoelen uit de grond komen daar in St. James’s Park!), om daarna bij de Big Ben (meest dramatische gebouw ter wereld) en de London Eye uit te komen. Toen kwam Joop die ik van NHTV ken erbij, en zijn we samen richting Tower Bridge gegaan: de kou getrotseerd en overgestoken naar London Towers om ten slotte weer terug naar huis te gaan: Whitechapel station. ’s Avonds een lekker makkelijk (Amerikaans) pizzaatje in de oven gegooid en genoten van de vrije avond :) .

En zo werd het MAANDAG. Mijn eerste dag stage bij Bahamas Tourist Office (BTO), London! Zoals al eerder vermeld een klein bedrijf waarin ik de derde persoon ben. Ik zal mijn best doen om de eerste twee dagen kort maar tegelijkertijd ook gedetailleerd te beschrijven. Wat ik heb geleerd is waar het @ op het Britse toetsenbord zit; ik heb namelijk 1000 e-mailadressen in Excel mogen zetten (lucky me), én ik heb geleerd dat mensen écht niet kunnen schrijven en hun eigen e-mailadres niet eens kennen! (lucky me again). Ondertussen mocht ik ook e-mailtjes sorteren; spam verwijderen (ongeveer ¾ van de mails die we krijgen), aanvragen voor brochures óf klaarmaken, frankeren en versturen, óf doormailen naar één van de andere BTO-kantoren in de wereld. En…; ik mocht de telefoontjes aannemen. Helaas was er niet veel te doen wat deze laatste twee taken betreft. Dag 3 was echter al iets beter; ik ben momenteel op internet aan het kijken naar meer dan 40 reisbureaus in NL, of deze reizen naar de Bahama’s aanbieden. Zo ja; welke hotels, en welke kunnen daar nog bij? Zo nee, zouden deze tour operators eventueel interesse hebben om ook reizen naar de Bahama’s te gaan verkopen? Hier ben ik nu een mooi lijstje van aan het maken en morgen zal ik deze met mijn bazin gaan bespreken, om vervolgens contact te gaan zoeken met de reisbureaus :) Harstikke leuk! Daarnaast ben ik vanuit school verplicht om een stage opdracht te doen, vaak heeft dit met een marketing onderzoek of met een concurrenten analyse te maken. Voor mij echter niet; ik ga namelijk een nieuwe duik brochure voor de Bahama’s ontwerpen! Super leuk! Dus dat is al een rooskleuriger uitzicht dan dat ik de afgelopen twee dagen had :D .
Verder kan ik mama ook nog geruststellen betreffende het feit dat ik genoeg vitamientjes binnen krijg: de Colombiaanse conciërge (man van de poetsvrouw) van ons gebouw komt 's ochtends lekker twee bananen naar me brengen! :D

Ennn..... Gisteravond ben ik met mijn lieve Duitse huisgenootje, Kathy, en haar vrienden (Amerikanen, Duitsers, Oostenrijkers, alles! Stimmung! :) ) eerst Koreaans gaan eten in Holborn en vervolgens naar de Top Secret Comedy Club geweest: echt geweldig! 5 jongens (zoals de Lama’s in Nederland) die een improvisatie show opvoeren; ik heb dubbel gelegen :D volgende week weer!

Ten slotte kan ik nog zeggen dat het leven in Londen me prima bevalt. Ik vraag me af hoe ik er over 4 maanden bijloop: of ik dan ook al lezend de tube instap, geen moment van mijn boek opkijkend, of dat ik mijn make-up in de tube op zal doen, of een van de andere rare taferelen die ik elke ochtend uitvoerig en met veel interesse zit te bekijken. Wat ik ook heel opvallend vind hier in Londen, is dat mensen zó hard rennen voor de underground, dat het lijkt alsof ze de vorige nog willen halen! Blijft mooi om te zien :) . Of ze springen zomaar in een tube die klaar staat voor vertrek, en springen dan ook nog (per toeval?) in de juiste! Wat ik dan wel weer jammer vind is dat als ik dat eens een keer (heel zelfverzekerd) doe, ik altijd in de verkeerde spring. En dat als ik voor de snelle tube-line wil gaan, ik altijd verdwaal en er uiteindelijk 2x zolang over doe als dat ik met de langzame (normaal lang durende) tube-line erover doe… hoe kan ’t toch allemaal?! Zal ik dan morgen toch maar eens een boek meenemen…? ;-)

Anyway, speak you soon ya’all!

Bye bye xxx


Ps. Ik wil graag nog even Madelon bedanken die voor een kopje thee vanuit Maastricht met de trein naar Breda kwam, Vera bij wie ik vervolgens gedineerd heb, en Marit die daarna nog eventjes gezellig tijd voor me had. Het was heerlijk dames, ik heb genoten! :)

Lieve Ruub, ik heb ook ontzettend genoten van ons dagje samen! Kan niet wachten tot je naar Londen komt! :D <3 nog bijna 22 dagen! :D


  • 05 Februari 2015 - 12:37

    Madelon:

    Klink weer es ein fantastisch begin van 'n sjwanne ervaring die veur dich klaorsteit! Geneet, kick some asses en ver spreake os gauw xxx

  • 05 Februari 2015 - 17:10

    Mam:

    Hey kryschja, super verhaal alweer. Wat n geruststelling dat er n man is die jouw je dagelijkse vitamientjes komt brengen.
    Have fun!!

  • 10 Februari 2015 - 20:49

    Nina Mulders:

    Haha leuk om te lezen! Ik noemde de Gherkin altijd condoom maar als dildo komt ie ook nog goed weg! Ik spreek je snel!

  • 10 Februari 2015 - 20:49

    Leonarda Janssen:

    Leuk om nu al wat van je te lezen. Geniet er maar van kijk nu al uit naar 't volgende verslag. Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 89100

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: