Home away from home - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Home away from home - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Home away from home

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

25 Mei 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Hier weer een update uit London ! Jeetje, wat een weken heb ik gehad hier! Geweldig! ‘’Home away from home’’ zo luidt de titel van dit blog, en dat was het!

Zoals ik al eerder vertelde kwamen papa en mama langs wat supergezellig was :) Sinds mijn laatste verhaal begon het met een dagje aan zee in Brighton, samen met Jemma, mijn oude reismaat van Nieuw-Zeeland. Was weer gezellig als altijd! Lekker langs de zee gelopen, een beetje door de stad, en in de pub gechilled; doet ’t altijd goed!
Het weekend daarop is Staschja langsgekomen en hebben we Londen gezien vanaf de fiets. Naar St. Pauls gefietst, door Hyde Park, naar Notting Hill, langs de Royal Albert Hall, langs Harrods, en zo door. Een leuk weekendje met biertjes bij m’n favoriete pub in de haven St. Katherine Docks: de Dickens Inn.
Toen kwam Ruben weer langs om mijn verjaardag te vieren (dankjewel voor alle kaartjes en berichtjes!), 12 mei, lekker de hele dag gechilled, een Liefmansje en Oranjeboom gedronken in de Nederlandse pub de Hems in Soho (China town). Helaas hadden ze geen bitterballen meer :( maar dat maakte het niet minder gezellig! Die week nog heerlijk samen geweest in Londen en in ’t weekend zijn we naar Richmond park geweest. Deze keer wel de loslopende herten kunnen spotten! Was top! Op zondag hebben we de hele ochtend en middag op het balkon zitten zonnen en daarna naar de Dickens Inn om deze mooie zomerse dag af te sluiten. Vervolgens moest Ruben even naar huis zodat ie op vrijdag weer terug kon komen samen met wat vrienden uit Nederland. Ondertussen had ik al kaartjes weten te bemachtigen voor GUUS MEEUWIS in de Royal Albert Hall, maar niet zonder stress: de vraag was of we opgelicht werden of niet. We hadden namelijk kaartjes voor de helft van de prijs, en belachelijk goede plekken! Maar eerst zaterdag: we zijn naar Borough Market geweest waar we Bartek, Cloe, Mark en Michelle troffen. Samen een beetje rondgelopen en door gegaan naar Waxy o'Connors, een pub die van binnen een boom lijkt! Verscheidene gangen die samen een doolhof vormen, en alles van hout. Ontzettend tof! Gezellig wat gedronken en naar huis. Op zondag vrij weinig gedaan, wel had ik al weken behoefte aan een kroket of bitterballen. Dus wat beter te doen naar naar ‘My Old Dutch’ restaurant in Holborn gaan?! Zo gezegd, zo gedaan. Samen met Ruben bitterballen gegeten en een mega pannenkoek op: ‘’home away from home’’. En toen was het ‘’eindelijk vandaag’’. Lekker frietje sate gegeten en opgetut voor Guus. Mijn Nederlandse muziek held!! Al jarenlang fan, sinds ik een CD van hem opzette bij Maria <3 . Nog altijd zenuwachtig en ons afvragend of we niet belazerd waren zijn we naar de Royal Albert Hall gegaan. Gelijk naar binnen; bliep, bliep. Ik keek naar de portier en verwachte ‘’these tickets are fake’’, maar nee, hij zei: ‘’if you’d like to go for a drink there’s a beautiful bar upstairs’’ (‘’als jullie iets willen drinken vinden jullie hierboven de bar’’). Ik kon mijn geluk niet op! Samen met mijn vriendje, bij GUUS MEEUWIS, in de Royal Albert Hall in Londen! Een concert, 5000 kaarten, dat binnen enkele uren uitverkocht was! Een droom van Guus, maar ook van mij! Ge-wel-dig! Samen met Ruben een wijntje gedronken in een fantastische Moët & Chandon bar, en het enige dat ik kon zeggen was: “Ruub! We zijn binnen! We gaan Guus zien!!!! :D :D ‘’. Toen het half 8 was hebben we nog een alcoholische versnapering voor tijdens het concert gehaald en gingen we de zaal binnen. WAUW! Wat een zaal! Theater aan het Vrijthof is er niets bij… Dit was zo mooi! Zoals ik al zei: we hadden pracht plekken, zaten tussen de rijke mensen in, hadden stoeltjes die je kon draaien zodat je met je gezicht richting het podium kon zitten als je daar behoefte aan had. Stipt om 8 uur begon het, ‘Dutch punctuality’. ‘Het is een nacht’ daar begon die mee, en dat was het! Wauw! Ik heb ‘genoten’, met volle teugen. Home away from home! Het voelde alsof ik thuis was, in Nederland! Met 5000 Nederlanders om me heen, en een enkele verdwaalde Brit, zoals onze buurvrouw die alle songteksten aan het googlen was. Het bleek dat ze een aantal jaren in Amsterdam had gewoond. Ze zei ook: ‘’ik heb al heel veel concerten gezien hier in de Royal Albert Hall, maar ik heb het publiek nog nooit zó uit zijn dak zien gaan!’’. Toen iedereen begon te springen, de vloer trilde, alle armen de lucht in gingen en werkelijk iedereen luidkeels meezong met het welbekende ‘’ik wil je’’ wist ze niet meer wat d’r overkwam. Guus waarschijnlijk ook niet! :D geweldig was het! Een heerlijke avondje staan dansen samen met Ruub; een ge-wel-dig verjaardagscadeau! En een te gekke afsluiter van een Hollands daggie met bitterballen, maar ook van mijn tijd in Londen hier; een te gekke voorbereiding voor mijn terugkeer naar Nederland over, jawel, nog maar 4 weken!

Dus hier zit ik; nog nagenietend van Guus gisteravond, en van mijn vrije dagje vandaag. Morgen weer aan ’t werk; nog maar 4 weken en dan ben ik hier klaar. Nooit gedacht dat ik mijn stage zou afmaken en al zeker niet op deze manier. Momenteel gaat het heel goed op stage; ik ga er niet meer met buikpijn naartoe en ik word op een nette en normale manier behandeld! Heel erg fijn! Verder is mijn duikbrochure bijna af; deze ligt bij de ontwerper die er flink mee in de weer is. Daarom heb ik een nieuwe opdracht gekregen; de tekst schrijven voor de algemene brochure van de Bahamas. Weer een leuke opdracht om me komende week mee bezig te houden!

Kortom, het gaat goed met me en de tijd vliegt!

Voor wie nog even het commentaar van het Algemeen Dagblad wil lezen over gisterenavond: www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/4039592/2015/05/25/Guus-laat-Royal-Albert-Hall-op-grondvesten-schudden.dhtml zeker de moeite waard!

Veel liefs en Nederlandse groeten uit Londen,

Kryschja


Ps. Voor de snelle lezers, ik probeer even een filmpje en wat foto's te uploaden maar dat zal waarschijnlijk wel even duren.... ;)

  • 28 Mei 2015 - 21:45

    Annie Jacobs:

    hoi Kryschja,

    Dat je dat mag meemaken naar Guus Meeuwis kijken in Londen geweldig !
    Fijn dat je het nu naar je zin hebt zo kom je laatste 4 weken ook nog wel door.
    Geniet er nog van.

    Groetjes van Huub,Annie,Marc en Roy OET GAOL.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 89113

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: