Van de UK naar Nederland naar Indonesië - Reisverslag uit Kampungbali, Indonesië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Van de UK naar Nederland naar Indonesië - Reisverslag uit Kampungbali, Indonesië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Van de UK naar Nederland naar Indonesië

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

30 Juni 2015 | Indonesië, Kampungbali

Selamat allemaal!

Ik lig hier lekker rustig op een bedje aan het zwembad in de zon en 33 graden te bakken, totdat ik me opeens bedenk dat ik mijn laatste blog helemaal niet meer geschreven heb! Sommigen zullen niet eens weten dat ik Londen verlaten heb, thuis ben geweest, en nu alweer op vakantie ben in Indonesië!!

Afgelopen weken nog prima overleefd in Londen. Nog meegedaan aan een travel agent event waar we de Bahamas gepromoot hebben. Leuk kantoor was dat, met tafeltennis tafel en gaminghal voor de werknemers om te relaxen! Verder druk geweest met Ruben en het plannen van ons huidige reisje. Een avondje met m'n Britse huisgenootje curry gaan eten op het welbekende Bricklane, om vervolgens een drankje te pakken in Shoreditch. Noem me een ouwe oma, maar dronken vrouwen van een jaar of 40 die zo dronken zijn dat ze niet meer kunnen staan en daarom in de pub maar op de grond liggen is niet echt mijn stijl... Daarom dus ook geen late avond ervan gemaakt.

Laatste week op stage bestond uit 3.5 dag werken omdat ik 1.5 dag vrij had gevraagd. Heerlijk nog wat rondgehangen in Londen en op mn dooie gemakje afscheid genomen van de leukste plekjes: Katherine's Docks en Borough Market en nog gaan lunchen met uitzicht op de Tower Bridge. Mijn laatste (halve) dag op stage was prima. Heb de directeur van de kantoren in Europa geholpen met het zoeken naar een appartement in één van de duurste wijken van Londen. Leuke vent is t! :) en vervolgens mijn laatste assessment gehad. Ik ben trots op mezelf! Ondanks de problemen die zich hebben voorgedaan in het begin heb ik toch alles met een goede evaluatie kunnen afsluiten. Mijn algemene beoordeling was dan ook een "++". Eenmaal thuisgekomen alle stageverslagen en opdrachten ingeleverd, en uiteindelijk deze periode met een mooie 8 mogen afsluiten! :D

Op 21 juni was het dan zover: vaarwel Londen! Het was me een genoegen. Een interessante ervaring met hoogte- en dieptepunten. Toch weer een heleboel geleerd en een hele ervaring rijker. ''Die pakt niemand je meer af'' zou mama zeggen. 's Ochtends rond half 5 zeulde ik twee koffers en twee handtassen richting het busstation (met hulp van Ruben). Een 1.5 uur later stond ik op Stansted Airport. Klaar om de ''United Kingdom'' waar ik een half jaar lang gewoond had te verlaten. Hoewel ik blij ben om naar huis te gaan, bedenk ik me dat er ook een aantal dingetjes zijn die ik ga missen:

- Geen hardloop rondjes meer naar de Tower Bridge
- Geen Engelse taal meer om me heen, dag en nacht
- Geen Whitechapel meer, een multiculturele buurt die toch wel als een thuis is gaan voelen
- Geen bezoekjes meer aan favourite hotspots Kat's Docks & Borough Market

Maar aan de andere kant:
- Geen 10 miljoen mensen meer die je voor de voeten lopen
- Geen lange dagen meer op stage maar weer lekker terug naar de schoolbanken
- Geen super dure huurprijzen meer
- Geen smog meer
- Geen onbetaalbaar voedsel / drankjes meer
- Geen oorverdovende sirenes meer

Niet langer meer wonen in deze metropool.

Londen, het was me een genoegen!

Toen ik dit bericht wou posten in Indonesië lukte dit niet om de een of andere reden. Helaas er nooit meer op teruggekomen, tot vandaag, 10 december 2016. Ik had willen zeggen: "Won't see you soon, London". Maar toch, plannen veranderen dagelijks: januari 2016 stond ik alweer op Londense bodem op bezoek bij Marit die in, jawel, Whitechapel woonde! Het was weer een fraaie ervaring! :) (y)

Tot snel! Groeten,
Kryschja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 89117

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: