Singapore & Bali: twee oude bekenden - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu Singapore & Bali: twee oude bekenden - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

Singapore & Bali: twee oude bekenden

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

18 April 2017 | Indonesië, Seminyak

Lieve allemaal,

Hier ben ik weer, vanuit Seminyak, Bali, deze keer.

Zoals jullie weten heb ik een weekje vakantie gehad in Singapore. Heerlijk was het! Heb ontzettend veel gezien en het was super. Soms op eigen houtje en soms met anderen heb ik de stad ontdekt. Allereerst heb ik de Singapoorse supermarkt eens op zijn kop gezet: stroopwafels, Beemsterkaas, chocolade, fijne tussendoortjes (niet op basis van rijst of noodles). Wat wil een mens nog meer?! Vervolgens met een lekkere Hoegaarden op het terras gezeten en ’s avonds Chinatown ontdekt, waar ook mijn hostel zich bevond.

Met school hadden we verscheidene meetings op dinsdag en donderdag. Met andere woorden: we hebben ons weer lekker mogen vergapen aan alle luxe die deze hotels te bieden hebben. Tijdens één van de bezoeken hebben we een meid ontmoet die dezelfde master heeft gedaan en nu in het Indigo Hotel in Singapore werkt – er is dus nog hoop dat we op een goede en mooie plek terecht gaan komen aan het einde van deze rit.

Ook de Marina Bay Sands (het alom bekende hotel waarvan ik een fotootje zal proberen te uploaden) is nog steeds zo adembenemend als enkele jaren geleden. Ook deze keer heb ik me weer naar de rooftop begeven om te genieten van een culinair glas witte wijn (twee om precies te zijn). Weer een drankje om toe te voegen aan het lijstje van té dure drankjes die het helemaal waard zijn. Terwijl ik met voorzichtige slokjes van mijn wijntje genoot zagen we de zon langzaam ondergaan en ging het uitzicht over in een prachtig mooi nachtlandschap (nogmaals, ik probeer foto’s te uploaden).

Verder heb ik het restaurant van mijn favoriete (nogal grofgebekte maar tegelijkertijd ook hilarische) chef ooit gezien. Helaas niet meer de kans gekregen om er te eten, maar dit gaat zeker nog eens gebeuren. Ik heb twee mooie overdekte tuinen bezocht, waarvan de één de hoogste binnen-waterval ter wereld heeft, en de ander zich focust op Nederland met veel tulpen en Van Gogh schilderijen: weer even thuis – home away from home. Als fijne afsluiter van deze vakantie heb ik mezelf getrakteerd op een heerlijk schinke-käse plankje met, hier komt het: echt Oostenrijks brood én een Franziskaner Weissen!!! Puur genieten.

Vervolgens was het tijd om door te vliegen voor onze allerlaatste opdracht: BALI! Voor mij geen onbekende bestemming maar nog genoeg te ontdekken. De eerste dag zijn we in een bus gestapt die ons een paar mooie plekken op het eiland heeft laten zien, waaronder wat tempels die ik al gezien had maar waar ik toch maar weer trouw wat foto’s van genomen heb. Tanah Lot tempel, Mengwi tempel, en nog wat tempels en mooie rijstvelden. Kortom: weer een genot voor het oog. En verder zijn ook de smaakpapillen alweer verzadigd geworden met de eerste en zeker niet de laatste kipsaté van deze maand!

In Bali speelden bedrijfsbezoeken ook weer een belangrijke rol. We spraken met een tourism consultant (adviseur) die net als ik ITMC gestudeerd heeft (ITMC is tourism management), ook de manager van Khiri Travel heeft ITMC gestudeerd en zijn draai helemaal gevonden hier in Bali. Daarnaast spraken we met een 3e ITMC-afgestudeerde die nu als manager werkt bij Hotelbeds (een soort booking.com). En, what a surprise, ook hier was het weer tijd voor hotelbezoeken. Wauw! Het zien van deze hotels maakt toch maar weer duidelijk waarvoor ik aan het studeren ben: ooit hoop ik hier een vakantie te kunnen boeken. Terwijl we met de General Manager van het W Hotel Bali spraken werden we volop in de watten gelegd met lekkere drankjes, pain au chocolates (chocolade croissants!) en anders lekkers.
De dag erna was het tijd voor Hotel Indigo. Dit hotel is nog niet open, maar ik geloof dat ze in een van de laatste bouwfases zijn. De Franse manager van dit hotel heeft alle tijd genomen om ons rond te leiden en alle informatie die hij ter beschikking had met ons te delen. Ontzettend interessant en veel van geleerd! Prachtig mooi hotel ook. Een andere meeting die er toch wel uitsprong was in Peppers Seminyak. Dit is een soort resort met alleen maar luxe villa’s met privé zwembad. Je kon kiezen voor villa’s met 1 slaapkamer tot 5 slaapkamers. Ontzettend groot, bestaande uit meerdere losse villa’s in één – allemaal super-de-luxe uiteraard. Geweldig! Daarna met drie mannen mogen praten die ieder ontzettend veel verstand van zaken doen in Bali hadden. Één Australiër en twee Indonesiërs, die ieder óf hotels óf villa’s hebben en verhuren. Leuke bijkomstigheid: Romée, een ITMC klasgenootje van me loopt hier nu stage! :-D Feest!

En feest dat was het… Nadat we op donderdag lekker Thais zijn gaan uiteten, kwam Romée op zaterdagochtend ophalen om naar het strand te gaan samen met nog een klasgenootje van haar. We hebben lekker liggen bakken in de zon (ik moet nog even aan mijn kleurtje werken voor ik naar huis kom over een kleine drie weken) en nog een plonsje gewaagd in het zwembad van een 5-sterren hotel (doen alsof je er thuis hoort werkt altijd ‘’hello again’’, ‘’see you later’’ zijn de magische woorden). Vervolgens genoten van de mooie zonsondergang in Seminyak terwijl we een lekker koude Bintang Radler dronken, en terug naar huis. Een topdag! Op zondag ben ik gaan toeren met mijn klasgenoot, Raynedrick, in ons onderzoeksgebied. Maandag was het tijd om te verhuizen naar het hotel waar ik nu zit en waarschijnlijk zal blijven de komende drie weken: Destiny Boutique Hotel. Puur genieten dit: de dag begint met croissantjes (niet zoals we ze thuis kennen, maar toch!), pannenkoeken en vers fruit!!! Jeeej!

Verder zijn we weer flink gefocust op ons onderzoek. We moeten een businessplan schrijven waarin we grote en middelgrote bedrijven (hotels, maar ook restaurants, villa bedrijven, etc.) advies geven over hoe ze een goede concurrentiepositie kunnen verkrijgen, behouden en verbeteren. Een flinke uitdaging maar gaat vast goedkomen. Nog even aanpoten en dan is fase 2 van de opleiding ook gehaald!

Groetjes uit Bali!


Ps. Uiteraard staan de foto's weer kris-kras door elkaar. Dat is om het jullie wat gemakkelijker te maken. Oh, en soms moet je je beeldscherm even draaien... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 89085

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: