50 tinten blauw - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu 50 tinten blauw - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

50 tinten blauw

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

04 Maart 2017 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal!

Het leven in Melbourne ging weer verder: we (Tiffany, Kathi en ik) hebben de Chinees van Uluru nog gezien op ons wekelijks woensdagavond uitje naar de Queen Victoria Market. Met Anne en Steve ben ik nog naar Arthurs Seat, Red Hill en Mornington geweest. Allemaal op iets meer dan een uurtje rijden van Melbourne. Genoten van een heerlijke lunch en wijn op wijngaard Montalto. We hebben een meeting gehad met onder andere de Adviseur van de Minister van Toerisme, heel gaaf om haar te ontmoeten. Ze was ontzettend aardig en heeft ons goed geholpen! Ondertussen zijn we zelf druk bezig geweest met onderzoeken en analyseren.


Toen was het vrijdag en was het alweer tijd om naar de volgende bestemming te gaan: Perth!! De Westkust van Australië. Hier ging ik Louis opzoeken die ik 5 jaar geleden op de zeilboot op de Whitsundays heb leren kennen. Super leuk om hem weer te zien! We zijn gelijk goed begonnen: nog geen uur nadat ik geland was, sprong ik van de rotsen af het water in. Jep, cliff jumpen!! 7 a 8 meter hoog, hup de rivier in. Wauw, wat een kick geeft dat! Vervolgens zonsondergang gekeken terwijl de ZWARTE zwanen rustig langs dobberden.

De dag erna, zaterdag, zijn we de omgeving van Perth gaan bekennen. Het was 40 graden!! Bloedheet dus. Vroeg opgestaan (met dank aan de jetlag die ervoor zorgde dat dit zonder problemen ging; er zit namelijk 3 uur tijdsverschil tussen Perth en Melbourne), en samen met Louis en z'n huisgenoot naar het strand geweest. Twee stranden hebben we gezien; prachtig. Mooie blauwe zee op City Beach en daarna Cottlesloe. Dit laatste wordt gebruikt voor de marketing dus dat moest even gezien worden. Super mooi! In de middag zijn we naar Fremantle geweest, en de markt. Lekker rondgekeken en bij Little Creatures brouwerij een biertje gedronken en uitgebreid gekletst. 's Avonds heeft Louis me de beste chips en andere snacks van Australië laten ervaren (dit was het resultaat van een discussie over welke chips het lekkerst zijn) terwijl we van de zonsondergang in Kings Park genoten. Prachtig uitzicht over de stad en de rivier. Op tijd naar huis en naar bed. Er stond namelijk een geweldige dag op ons te wachten: Rottnest Island!!

Om 5.30uur ging de wekker: op naar Fremantle waar we de ferry naar Rottnest hadden. Een vriend van Louis, Liam, ging ook mee. We hebben gelijk fietsen gehuurd en zijn als een stel Hollanders (op de fiets) in de weer gegaan. Heel ver zijn we echter niet gekomen; de stranden die we zagen waren zo prachtig mooi dat we er even wilden blijven om te genieten. Adembenemend mooi was het: wit zand en 50 tinten blauw water. Niemand om ons heen, alleen wij (of een stuk of 5 andere toeristen). Fantastisch! Echt geweldig! We hebben foto's genomen met de quokas (dieren), hier en daar wat rotsen beklommen (alles voor het mooiste uitzicht en de beste foto) en vooral veel gezwommen, gelegen en genoten. Perfect!! Na een prachtige dag nog gaan uiteten bij de pizzaria waar Louis werkt en weer vroeg het bed in: moe en voldaan. 

Ik had eigenlijk een eerdere vlucht terug naar huis, Melbourne, maar mijn vlucht was geannuleerd. Vandaar dat ik pas om 1 uur 's middags vloog: nog een paar uurtjes langer kunnen genieten van Perth én heerlijk luxe met Qantas terug gevlogen. Ik wil Jetstar dan ook graag bedanken voor de heerlijke maaltijd die ik kreeg én de gratis wijn. ''Zonder jullie annulering had ik dit nooit gehad!'' :-)

Terug in Melbourne ben ik woensdagavond nog lekker gaan uiteten in Hawtorn, waar ik samen met Steve, Anne en haar schoonzus op het dakterras van pizza en wijn heb genoten. Verder ben ik zaterdag gewoon in Camberwell gebleven (vandaag); heb een beetje boodschapjes gedaan, Staschja's verjaardagscadeau op de post naar huis gedaan en 's middags naar St. Kilda Beach om alvast wat wijntjes te drinken voordat we van een heerlijke kangoeroe maaltijd gaan genieten vanavond.

Oh, trouwens, ook het studentenleven ging weer gewoon verder. Keihard werken aan het project want de deadline (2 maart) kwam steeds dichterbij. Op 3 maart hadden we presentaties in het Windsor Hotel in de Boardroom. Mooie ruimte dus niet verkeerd. Presentatie ging goed en de deadline is gehaald. Gezien het niet super interessant is om over te schrijven zeg ik er niet veel over, maar don't get me wrong! Elke dag om 10 uur hadden we een groeps-meeting in de Public State Library tot 'n uurtje of 2 / 3. Dan ging ik meestal naar huis (soms met een kleine omweg), en daar ging het feest verder tot een uur of 11 / half 12 's avonds. Met tussendoor nog even een pauze voor het avondeten en soms ook om te koken. Ontzettend druk geweest dus; maar met een beetje geluk hebben we het gehaald!

Jullie horen het: het was weer puur genieten hier in Australië! Zonde om het alwéér achter me te moeten laten... Geen Chiko Rolls meer, geen verwennerij door Anne en Steve meer, geen eigen slaapkamer met badkamer, geen TimTams (tot in Bali want daar worden ze inmiddels ook verkocht), geen lekkere Aussie snacks, geen luxe / Westerse wereld meer. Maar wel een heleboel nieuwe dingen: Hallo gemiddeld 32 graden en onweersbuien (regenseizoen), hallo golven om op te surfen dichter bij huis (hopelijk), hallo nieuwe cultuur, lekker eten, mooie uitzichten, frisse natuur, nieuwe mensen!

Op naar Sri Lanka!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 89087

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: