I still call Australia home - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu I still call Australia home - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kryschja Bruls - WaarBenJij.nu

I still call Australia home

Door: Kryschja

Blijf op de hoogte en volg Kryschja

12 Februari 2017 | Australië, Melbourne

G’day mates!

Hier ben ik weer, vanuit mijn geliefde Australië! Wat een geweldig land is het toch, fantastisch! Ik ben zielsgelukkig weer hier te zijn. Het voelt als thuiskomen, echt heerlijk! :-) . ‘’I still call Australia home’’.

Op zondag 5 februari ben ik door papa, mama en Staschja uitgezwaaid op Schiphol. Papa is nog eventjes terug moeten komen omdat deze muts (aldus papa) bijna met haar ski-jas op het vliegtuig naar 30-40 graden wou stappen. Oepsie..! Na een vlucht van ‘n uurtje of 24 (tussenstop in Singapore), maandagavond eindelijk aangekomen in Melbourne waar Anne en Steve me al op stonden te wachten. Leuk om hen weer te zien! Ik heb ze nog enkele keren in Maastricht gezien, sinds de vorige keer dat ik in Melbourne was. En verder natuurlijk contact gehouden.

Met de auto reden we naar huis. ‘’Huis’’, zo voelt het nu al. Ze wonen in Camberwell (en ik nu ook even :-) ), een fraaie wijk niet ver van het centrum van Melbourne (20 minuutjes met de trein). Ik heb mijn eigen slaapkamer met tweepersoonsbed, grote kledingkast, tv, airconditioning (geloof me, die heb ik nodig!). Ernaast ligt een fijne badkamer met douche én bad, en een wc in het hokje ernaast. Perfect!!! Ik zit in mijn eentje op de bovenverdieping. Helemaal super, wat ’n privacy.

Terwijl ik overdag hard aan het werk ben voor school, word ik ’s avonds door Anne en Steve in de watten gelegd. De eerste BBQ hebben we al gehad, en ik ben al gaan uiteten hier in Camberwell. Ik voel me ook al helemaal thuis hier in de wijk: ik heb de buurman en zijn hond al leren kennen (deze zwaait nu vrolijk naar me, de buurman dan) en de weg naar huis hoef ik niet over na te denken.

Zoals ik al zei ben ik overdag druk bezig met school. Vanaf dinsdag hebben we elke dag twee meetings gehad. We zijn begonnen met een toertje door de stad met een Nederlandssprekende gids (Nederlander die hier al 40 jaar woont). Vervolgens zijn we woensdag op de Eureka Skydeck geweest, de hoogste toren van Melbourne. We zijn bij Destination Melbourne op bezoek geweest, die doen de marketing voor de stad. En bij de MCEC, dat is het grootste congresgebouw van het zuidelijk halfrond. Op vrijdagochtend waren we bij het Windsor Hotel, altijd een duur en sjiek hotel geweest dat binnenkort 2 jaar dicht gaat omdat ze een renovatie a la 200 miljoen dollar gaan doen (ongeveer een 150 miljoen euro). Vervolgens hadden we nog een meeting bij het Wyndham hotel / Fraser suites, een bedrijf dat appartementen om te wonen combineert met hotelkamers en services om de markt wat groter te maken. Ontzettend interessant concept.

Met andere woorden: ontzettend veel gezien en gedaan al!
Ook hebben we inmiddels de opdracht gekregen. Helaas is deze nogal vaag voor nu, maar het zal vast wel loslopen in de komende twee / drie weken. Althans, dat moet wel, want dan is de deadline! We gaan ons in ieder geval bezighouden met de ‘public organizations’ in de stad (dus de bedrijven die niet voor de winst gaan, en helemaal of grotendeels door de gemeente gestuurd en dus gefinancierd worden).

Het weer is trouwens super hier: tussen de 26 en de 37 graden. Lekker elke dag in het zonnetje dus. Ook heb ik alweer genoten van een aantal Australische delicatessen die ik heb moeten missen de afgelopen jaren: de frisdrank die zowat elke week in de aanbieding is, genaamd ‘Solo’. De ‘Chiko rolls’, ofwel groenten…kroket? Ik denk dat dat de beste beschrijving is. Mijn welbekende (van Londen) Cadbury chocolade. Hier heb ik 5 jaar geleden, in Australië en Nieuw-Zeeland, ook al over geschreven. Daarnaast kon ik ook niet wachten weer eens sweet chili & sour cream (zure room) chips te eten van Thin’s Cut. TimTams! Mijn favoriete koekjes allertijden! De echte Aussie steak, biefstuk dat naar vrijheid smaakt, en al helemaal als deze van de barbie (BBQ) komt. En de Australische Bundy rum blijk ik ook nog steeds geen problemen mee te hebben. Super is het! Heerlijk!

Verder zit ik natuurlijk niet saai thuis in een hoekje. Woensdag avond ben ik met Tiffany en Thuy (Zwitserse en Vietnamese klasgenootjes) naar de Queen Victoria Market geweest voor lekker eten. Op deze markt worden elke woensdagavond tientallen (ik schat eigenlijk tegen de 100) stalletjes opgezet, en in elk stalletje kun je een andere ‘keuken’ eten. Erg leuk! Verder ben ik met Tiffany en Kathi (Duitse klasgenote) naar de Shrine of Remembrance geweest, dat is van WOII. Met Tiffany ben ik ook nog naar Melbourne beach geweest, en zaterdag ben ik met Tiffany én Kathi naar St. Kilda beach geweest. Hier hebben we alweer de eerste pinguïn gespot! Ik word ondertussen ook lekker mee op pad genomen door de Aussies: Zaterdagavond was er een concert in het park een paar km hier vandaan. Daar ben ik met Anne en Steve en twee vrienden van hen heen geweest. Lekker gepicknickt en gekletst. En op zondag ben ik in de ochtend naar de markt hier om de hoek geweest. Voor Anne een mooi bosje zonnebloemen meegenomen. En in de middag ben ik naar de dochter van Anne en Steve geweest, Jane, en haar verloofde, Craig, en kindje Patty. Eerst zijn we gaan lunchen in de pub, terwijl we naar een boxwedstrijd keken tussen de Nederlandse De Randamie en de Amerikaanse Holmes (uiteraard heeft Nederland gewonnen! :D ). En daarna zijn we rustig naar huis gegaan, tv gekeken en een pizzaatje besteld. Perfecte zondag als je het mij vraagt.

Verder heb ik wat leuke tripjes gepland!!! Maar die houd ik nog even geheim, maakt het volgende verhaaltje leuker ;-)

Puur genieten dus!!! :-D


Liefs uit Australië! See yous!

  • 12 Februari 2017 - 12:43

    Peter:

    Kryschja,
    Sjiek dat ste t noa diene zin höbs, geneet dr van

  • 28 Februari 2017 - 00:04

    Minte:

    Lieve Kryschja,

    Mijn mama leest je verhaal aan mij voor. Maar ik moet vooral om je foto's lachen.
    Geniet van deze mooie reis!

    (En mama zegt dat je goed op jezelf moet passen!)

    Liefs en een kusje van Minte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kryschja

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 89086

Voorgaande reizen:

05 Februari 2017 - 07 Mei 2017

Tanning-time again!

31 Januari 2015 - 22 Juni 2015

It's London baby!

16 Maart 2014 - 14 April 2014

Just going to Asia to work on my tan

24 November 2011 - 26 Juni 2012

Walkabout in Oz

12 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

Kinderanimatie in Toscana

Landen bezocht: